شناسه خبر : 15697 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها

ارتباط برنامه 90 و داعش!
نوشت: حسن عباسی در نشست نقد فیلمسازان جوان انقلاب با انتقاد از لمپنیسم موجود در ورزش کشور گفت: روی آنتن رفتن یک برنامه چندساعته در نیمه‌های شب و روی خط آمدن مسوولان و بیداری پنج میلیون نفر برای اینکه مشخص شود چه کسی پیراهن دیگری را کشیده، نشانه انحطاط اخلاقی است. وقتی که در کشور 12 میلیارد به فلان مربی می‌دهیم که بیاید به جوانان ما پاسکاری را یاد بدهد و داد هیچ‌کس درنمی‌آید علتش این است که فوتبال اعتبار و پرستیژ بیشتری دارد، و این یعنی جامعه از این نظر دچار انحطاط اخلاقی شده است. جامعه‌ای که این‌طور به انحطاط کشیده شود خداوند آن جامعه را امتحان می‌کند و داعش می‌فرستد تا به مردانش تیر خلاص بزند و زنانش را در موصل بفروشد.

کنایه مصباح‌یزدی به فتوای مراجع تقلید
نوشت: همزمان با بررسی طرح «حمایت از آمران به معروف و ناهیان ‌از منکر» در مجلس، مدافعان این طرح در خارج از مجلس شورای اسلامی نیز دور جدیدی از فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند. محمدتقی مصباح‌یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و یکی از حامیان این طرح در شب تاسوعای حسینی درباره چگونگی امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر و ابهامات آن سخنرانی کرد. او در این سخنرانی تلویحاً فتواهای مراجع تقلید درباره امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر را در تضاد با قیام امام حسین (ع) معرفی کرد. او در این باره گفت: «اگر قرار بود امام حسین برای امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر شرایطی را که در رساله‌های علمیه ذکر شده است در نظر بگیرند، اصلاً نباید قیام می‌کردند؛ زیرا نه‌فقط احتمال ضرر، بلکه یقین به آن وجود داشت.»

روایت دختر مهدوی‌کنی از بیماری قلبی پدرش
نوشت: دختر مرحوم مهدوی‌کنی اعلام کرد ناراحتی قلبی رئیس مجلس خبرگان رهبری که منجر به کما و سپس درگذشت وی شد به دلیل توهین جوانی به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بوده است. «مهدیه مهدوی‌کنی» گفت: «ایشان گفتند در قم جوان بی‌خردی نسبت به یکی از مسوولان کشور- که ما الان هم خیلی ارادتی نداریم- توهین کرد. پدرم گفتند من موظفم نسبت به کسانی که در انقلاب حق دارند، دفاع کنم و بایستم، اما آن جوان صحبت‌هایی کرده و خیلی جسارت کرده بود و پدرم از همان روز احساس کردند قلب‌شان ناراحت شده است.» وی در پاسخ به این سوال که «یعنی به خاطر جسارت آن جوان به آقای هاشمی قلب‌دردشان به این شکل شد؟»، گفت: بله؛ گفتند من از جسارت این جوان و از نوع حرف زدنش خوشم نیامد.

اینترپل سروش را احضار کند
در سرمقاله خود نوشت: عبدالکریم سروش روزگاری در میان دانشگاهیان و فرهیختگان کشور جایگاهی داشت اما در فتنه 88 با قرار دادن خود در کنار «گوگوش» از آن مرتبت سقوط کرد. در قصه اسیدپاشی به جماعت ضدانقلاب و اخیراً نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشته و آن‌طور که رادیو آمریکا گفته از وی خواسته است «پرونده اسیدپاشی را قوه قضائیه رسیدگی نکند، دولت،خودش رسیدگی کند...» او در این نامه از خاتمی در امر رسیدگی به قتل‌های زنجیره‌ای تجلیل کرده است... جمهوری اسلامی برای روشن شدن این سرنخ‌ها می‌تواند از اینترپل کمک بگیرد تا آقای سروش برای پاره‌ای از توضیحات در دستگاه قضایی حاضر شود. اگر او می‌خواهد نتیجه رسیدگی به اسیدپاشی روشن شود باید چند روزی از حلقه پناهندگی به اجانب دور شود و به میهن خود برگردد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها