شناسه خبر : 1527 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

اصلاح‌طلبان و نبود «مانیفست»
index:1|width:40|height:20|align:right به قلم محمدرضا تاجیک استاد دانشگاه نوشت: بن‌مایه رنج اصلاح‌طلبان شده اینکه مانیفست یا گفتمان اصلاح‌طلبی تعریف‌شده نیست. جریان اصلاحات نباید هزینه هر کسی و هر حرفی و هر کنشی را بدهد. لذا هرچه‌سریع‌تر باید مشخص شود که مرزهای اصلاحات کجاست. روی دوش اصلاح‌طلبی نشستن مستلزم داشتن مقام و جایگاه و منزلتی است، هر کسی نمی‌تواند سوار اصلاحات شود. اصلاح‌طلبی جریانی است که خود را درون حاکمیتی تعریف کرده است. او گفته که من درون این پولیتی هستم، درون این حوزه سیاستم را جاری می‌کنم پس اپوزیسیون نیستم...چون روح حاکم بر اصلاح‌طلبی اعتدال است در تحلیل نهایی، گفتمان اعتدال، خرده‌گفتمانی است در دل گفتمان اصلاحات. صدای پای بحران‌ها به گوش می‌رسد.

انتقاد بسیج از سوءاستفاده از امکانات خود
index:2|width:50|height:20|align:right نوشت: «همزمان با هفته بسیج، برخی از کاندیداهای احتمالی مجلس با سوءاستفاده از ظرفیت عظیم بسیج اقدام به برگزاری برنامه‌هایی تحت عنوان گردهمایی بسیجیان می‌کنند که این مساله واکنش روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه را در پی داشت. حسن نوعی مسوول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با تکذیب برگزاری هرگونه برنامه از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه در مسجد آقا علی اشرف گفت: این برنامه تحت مدیریت سپاه نبود. قطعاً بسیج اجازه سوءاستفاده از ظرفیت عظیم حزب‌الله و هفته بسیج را به عناصر سیاسی نخواهد داد.» اسماعیل کوثری یکی از نمایندگان مجلس در این مراسم، با حمله شدید به دولت گفت: بسیاری از مشکلات کنونی اقتصاد کشور از بی‌تدبیری مسوولان و دولت کنونی شکل می‌گیرد.

حضور بزرگان در انتخابات، پایانی بر عصر دلواپسی
نوشت: این روزها بسیاری از شخصیت‌های شناسنامه‌دار انقلاب از اصولگرا تا اصلاح‌طلب اعلام کرده‌اند در انتخابات مجلس یا خبرگان شرکت نمی‌کنند. بی‌‌شک این کناره‌گیری یک اتفاق تلخ است. چرا که ظهور جریان‌هایی مانند پایداری و دلواپسان به واسطه سکوت و کناره‌گیری بزرگان و نیروهای موثر انقلاب بوده است. اما این بزرگان باید بدانند که نمایندگی مجلس هم جایگاهی برای خدمت است. برخی از این افراد متاسفانه حضور در عرصه ریاست‌جمهوری را تنها عرصه خدمتگزاری می‌دانند حال آنکه در این روزهای حساس، ایران در تمام پست‌ها احتیاج به مردان بزرگ دارد. مجلسی با حضور بزرگان دو جریان سیاسی کشور به اضافه چهره‌های بینابینی می‌تواند بشارت‌دهنده روزهای بهتر سیاسی برای ایران فردا و یگانه راه خروج از بحران دلواپسان باشد.

ارائه لیست انتخاباتی ممنوع
نوشت: روابط عمومی شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان فهرست‌های انتخاباتی منتشره برای حوزه انتخابیه تهران و سایر حوزه‌ها را فاقد اعتبار عنوان کرد. ارائه لیست‌های زودتر از موعد چند پیامد دارد که از جمله آنها می‌توان به شناسایی کاندیداهای احتمالی از سوی رقیب و تلاش برای از میدان به در کردن این افراد اشاره کرد چنان که در حال حاضر و در شرایطی که هنوز کاندیداهای اصلی اصلاح‌طلبان معرفی نشده، به محل سخنرانی آنها می‌روند و سعی در بر هم زدن مراسم می‌کنند. از طرف دیگر برخی در جناح مقابل فرصت خواهند داشت تا علیه کاندیداهای اصلاح‌طلب به شایعه‌پراکنی بپردازند و وجهه آنها را تخریب کنند. این احتمال هم وجود دارد که انتشار لیست‌های مختلف به نام اصلاحات حربه‌ای از سوی رقیب باشد که میان اصلاح‌طلبان اختلاف‌افکنی کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها