شناسه خبر : 15219 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

نقش امام در تحصیل بانوان
index:1|width:70|height:20|align:right نوشت: اعلام حمایت علنی امام خمینی از تاسیس دانشگاه خصوصی در اردیبهشت‌ماه 1361 برای بسیاری از کهنه‌گرایان مذهبی و ضدانقلاب به معنای خلع‌سلاح و بطلان نظریه‌هایی مانند اسکات خصم و اکل میته در زمینه حمایت ایشان از دانشگاه بود. امام خمینی (ره) با این اقدام از سویی به‌عنوان یک مرجع تقلید، بانی تاسیس یک موسسه بزرگ دانشگاهی مدرن شد و از سوی دیگر سبب ایجاد اعتماد در طبقه متدین و رضایت آنان برای حضور دختران خود در مراکز آموزش عالی شد. بی‌شک این گام در بقا و گسترش آموزش عالی پس از انقلاب نقشی حیاتی داشت. امروز بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها -به‌ویژه بانوان- حتی اگر منتقد نظام و بنیانگذار آن نیز باشند، در صورت تحلیل منصفانه نمی‌توانند از نقش پررنگ او در موفقیت خود چشم بپوشند.

دلیل فشارها بر پرونده مهدی هاشمی
index:2|width:70|height:20|align:right نوشت: از دو هفته قبل، فشارها در مورد پرونده مهدی هاشمی زیاد شده و افرادی از جناح راست و تشکل‌های وابسته به آنها با اظهارنظر، صدور بیانیه، نطق‌های میان‌دستور مجلس و انتشار مقاله و مصاحبه در رسانه‌ها خواستار صدور حکم محکومیت برای متهم این پرونده می‌شوند. تشدید فشارها دو علت دارد یکی نزدیک شدن دادگاه مهدی هاشمی به صدور حکم و دیگری رسوایی بزرگ محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد برای تمام کسانی که از رئیس این دولت و همکاران او حمایت می‌کردند. در مورد دادگاه مهدی هاشمی نیز دو نکته وجود دارد. یکی اینکه خبرهایی که در اختیار حضرات قرار گرفته ظاهراً آنها را به خواسته‌هایشان نمی‌رساند و دیگر احتمال حضور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری.

خاک بر سر کدام نماینده
index:3|width:70|height:20|align:right نوشت: احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس، با حضور در اردوی «جهاد اکبر» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در مشهد مقدس برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره اختلاس محمدرضا رحیمی و رابطه آن با اصولگرایان گفت: «مخالفت من با رحیمی تازگی ندارد.» او در پاسخ به سوال دیگری درباره برملا شدن اسامی نمایندگانی که پول گرفتند، گفت: «این کار قوه قضائیه است اما آنها هم عذرهایی دارند. من به‌عنوان نماینده ملت ایران وظیفه دارم افکار عمومی را روشن کنم. متاسفانه ریشه برخی اتفاقات هم در مجلس است که تنها چاره آن این است که چشمان‌تان را خوب باز کنید. بله عده‌ای هم اول خوب هستند و بعد بد می‌شوند. خاک بر سر آن نماینده‌ای که به وزیر شماره‌حساب می‌دهد!»

آمار نادرست از حوادث 88
index:4|width:70|height:20|align:right نوشت:‌ سردار رمضان شریف مسوول روابط عمومی کل سپاه در پی انتشار برخی اخبار ناقص از سخنان سردار حسین همدانی در استان همدان گفت: آمار نسبت داده‌شده به سردار همدانی در برخی رسانه‌ها مبنی بر قطع نخاع ۸۳۰ نفر در جریان فتنه سال 13۸۸ نادرست است و اشاره ایشان به مصدوم و مجروح شدن این تعداد در فتنه ۸۸ بوده است. این آمار شامل کلیه مصدومان، مجروحان از سرپایی تا جراحت‌های عمیق و در طول فتنه هشت‌ماهه ۸۸ بوده است. همواره انتظار ما از مسوولانی که در قبال این‌گونه موارد به اظهارنظر و نقل خاطره می‌پردازند این بوده است که به طور شفاف، دقیق و مستند سخن بگویند... در عین حال از رسانه‌ها نیز انتظار داشته‌ایم که دقت لازم را داشته باشند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها