شناسه خبر : 14070 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه

دولت در ارتباط با مردم مشکل دارد
index:1|width:50|height:20|align:right گفت‌وگویی با محمدرضا خاتمی نایب‌رئیس مجلس ششم داشته است. در بخشی از این مصاحبه آمده است: «...نمی‌دانم به چه دلیل ارتباط دولت با مردم کم است. یعنی به هر دلیل به مردم نمی‌گوید در طول هشت سال گذشته چه زلزله‌ای در عرصه اقتصاد کشور اتفاق افتاده است. وقتی این مشکلات را با مردم در میان نگذاریم، دولت مستقر باید جوابگوی مشکلات و مسائل باشد...مساله اصلی برای مردم کشور مساله معیشت و اقتصاد است، دولت نتوانسته است کارکردهای خود را به مردم بگوید و نتوانسته مسبب اصلی وضعیت موجود را به مردم معرفی کند. ممکن است بخشی از آن بزرگ‌منشی و بزرگواری باشد و می‌خواهند بگویند نباید انتقام گرفت، در صورتی که اینجا مساله انتقام‌گیری نیست بلکه آگاهی‌بخشی است...»

بدهکار بانکی مجرم نیست
index:2|width:50|height:20|align:right در یادداشتی به قلم کامبیز نوروزی نوشت: اظهارنظر درباره اعلام اسامی بدهکاران عمده بانکی به دادگستری توسط دولت بر اساس قانون مقدور نیست. هرکس از هر بانکی وامی دریافت می‌کند بازپرداخت این وام بر عهده وام‌گیرنده است. بانک‌ها هم برای تضمین بازپرداخت ضمانت‌های مختلف از وام‌گیرنده دریافت می‌کنند. در این صورت وام‌گیرنده با بانک طرف است و این وظیفه بانک است که برای احقاق حقوق خودش اقدام کند. در واقع در چنین فرضی جرمی اتفاق نیفتاده است... چیزی که در این خبر از لحاظ حقوقی روشن نیست عنوان حقوقی چنین کاری است، مگر آنکه قائل باشیم به اینکه این عمل به دلیل آن است که در پرداخت این تسهیلات و عدم وصول مطالبات بانک تخلفاتی صورت گرفته است که در این صورت بانک هم باید مورد بررسی قرار گیرد.

مدعیان ارتباط با امام زمان ما را هم تهدید می‌کنند
index:3|width:60|height:17|align:right نوشت: آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری همایش دکترین مهدویت با تاکید بر اینکه «باید جلوی سوءاستفاده از مساله مهم مهدویت و انتظار را گرفت»، گفت: هر روز امام زمان و نایب امام زمان تازه‌ای مطرح می‌کنند و باید جلوی این سوءاستفاده‌ها را گرفت و مردم را هوشیار کرد ...گاهی اوقات مدعیان ارتباط با امام زمان (عج) ما را هم در نامه‌ها تهدید می‌کنند که ما نایب امام زمان (عج) هستیم و اگر چنین و چنان نکنید فلان می‌شود. او مساله ظهور حضرت امام عصر (عج) را از مهم‌ترین معتقدات شیعه دانست و اظهار کرد: مساله ظهور به قدری روشن بوده که حتی مردم شام که از اسلام دور افتاده بودند با این موضوع آشنا بودند .

امور مردم به خود آنها سپرده شود
index:4|width:50|height:20|align:right نوشت: سیدعبدالکریم موسوی‌اردبیلی از مراجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود گفت: ... متاسفانه از بعضی از شهرها و مناطق اخباری به گوش می‌رسد که روحانی و امام جماعتی که مورد علاقه مردم است بدون هیچ دلیلی کنار گذاشته می‌شود و یک روحانی بی‌سواد یا کم‌سواد جایگزین او می‌شود و همین امر باعث دلسردی مردم می‌شود؛ اگر روحانی باسواد و باتقوا حضور نداشته باشد تا احکام و اخلاقیات را به مردم هم با زبان و هم با عملکرد خود تبیین کند، دیگر نباید توقع داشت که فرهنگ جامعه درست شود... به هر حال راه‌حل این مشکل این است که دیگران در امور روحانیت و دین و مساجد دخالت نکنند و امور روحانیت و دین به دست خود آنها و مردم سپرده شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها