شناسه خبر : 13957 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

مساله ۶۷ خیلی پیچیده نیست
به نقل از علی رازینی از قضات باسابقه کشور نوشت: مساله ۶۷ خیلی پیچیده نیست. عده‌ای جرمی مرتکب و محاکمه می‌شوند و به زندان می‌روند. زمانی هم که در زندان هستند، باز جرمی مرتکب می‌شوند یا بعضی از جرائمی که قبلاً انجام داده‌اند، برملا می‌شود. مثلاً فردی به‌خاطر یک جرم به دو سال حبس محکوم می‌شود؛ اما در این مدت مشخص می‌شود در یک ترور هم نقش داشته است. تعدادی از منافقین در شرایطی بودند که جرائم جدیدی داشتند که امام (ره) دستور دادند، اینها دوباره محاکمه شوند و یک جمعی مرکب از قاضی و دادستان آمدند و در یک برهه، همه را محاکمه کردند و حکم صادر شد. ما باید برای امام (ره) دعا کنیم.
هیچ اصلاح‌طلبی از رای 92 پشیمان نیست
به نقل از غلامحسین کرباسچی، دبیرکل کارگزاران سازندگی نوشت: من ندیدم کسی از میان اصلاح‌طلبان ائتلاف سال ۹۲ یا ۹۴ را اشتباه تلقی کند و بگوید در هدفی که دنبال می‌کردیم شکست خوردیم و به آن نرسیدیم. به هر حال سال ۹۲ با همه مشکلاتی که بود ائتلاف اصلاح‌طلبان و نیروهای معتدل دولت آقای روحانی را روی کار آورد. من هیچ اصلاح‌طلبی را نمی‌شناسم که بگوید ما از این ائتلاف پشیمان هستیم. در سال ۹۴ هم ائتلافی که بین نیروهای اصلاح‌طلب و معتدل اتفاق افتاد با این هدف بود که مجلس را از اکثریت نیروهای افراطی و نیروهایی که روش‌های اصلاح‌طلبانه و اعتدالی را برای اداره کشور نمی‌پسندیدند یا مانع اجرای آنها بودند نجات دهد. این هدف هم به انجام رسید. خرید و فروش رای، پدیده‌ای شایع در کشور ماست
به نقل از عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نوشت: سال 92 به آیت‌‌‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی گفتیم انصراف دهد، اما قبول نکرد... شورای نگهبان، حق اقدام قضایی نسبت به نامزدهای معترض 88 را برای خود محفوظ می‌داند؛ آنها به سختی تایید صلاحیت شدند... با آمدن احمدی‌نژاد، فرصت‌های زیادی از دست رفت... در مورد مشایی، مجموعه‌ای از گزارش‌های دال بر تخلفات وی وجود داشت که تمامی آنها در پرونده مربوط به او در شورای نگهبان مکتوب و مضبوط است. در نهایت، همین مسائل منجر به رد صلاحیت وی شد... هیات حل اختلاف قوا اصلاً به پرونده مینو خالقی ورود نکرد... خرید و فروش رای، پدیده‌ای شایع در کشور ماست‌... احتمال برگزاری انتخابات آینده به صورت الکترونیکی بالاست.
برجام‌های بعدی
نوشت: تصور آمریکایی‌ها و سعودی‌ها این است که با تکرار سناریوی برجام، همان‌گونه که ظرفیت‌های هسته‌ای ایران را مهار کردند، قادر خواهند بود ظرفیت‌های منطقه‌ای ایران را در عرصه مذاکره مهار کنند و بنابراین طرح موضوعاتی نظیر برجام ۲ و ۳ در این عرصه معنا پیدا می‌کند. در این راستا آنها چند هدف را دنبال می‌کنند: ۱- مهار نیروهای مستشاری ایران و ممانعت از اثرگذاری در این زمینه ۲- مهار سرپنجه‌های انقلاب در لبنان، عراق و سوریه از طریق قطع و کاهش ارتباط ایران ۳- خروج از انفعال و جلوگیری از تداوم شکست در عرصه‌های نظامی ۴- تقویت موقعیت سعودی‌ها در منطقه و محورکردن آنها در تعاملات آتی ۵- کاهش هزینه‌های آمریکا در منطقه و تحلیل هزینه جنگ‌ها و تحولات آتی برای کشورهای منطقه.










دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها