شناسه خبر : 13912 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کوبا کوتاه آمد؟

وزیر امور خارجه آمریکا دو هفته پیش وارد پایتخت کوبا شد و پس از ۵۵ سال پرچم خود را بر فراز آسمان این کشور آمریکای شمالی به اهتزاز درآورد تا رابطه سیاسی دو کشور از سر گرفته شود.

وزیر امور خارجه آمریکا دو هفته پیش وارد پایتخت کوبا شد و پس از 55 سال پرچم خود را بر فراز آسمان این کشور آمریکای شمالی به اهتزاز درآورد تا رابطه سیاسی دو کشور از سر گرفته شود.
کارشناسان بر این باورند که نیم‌قرن حکومت سوسیالیسم دولتی در کوبا سبب شده تا مردم آن دیار به فرهنگ برخاسته از این نوع سوسیالیسم خو گیرند و برای تغییرات اقتصادی آمادگی لازم را نداشته باشند.
در این میان تشابهی بین آنچه در کوبا می‌گذرد و چیزی که در ایران به وقوع پیوسته وجود دارد. آنها سال‌ها اسیر سوسیالیسم بودند و ما هم در دوره‌‌ای اسیر پوپولیسم. با آمریکا مذاکره کردند و ما هم حاضر شدیم با بالاترین مقام وزارت خارجه‌شان بر سر میز مذاکره حاضر شویم. آنها تصمیم به بازسازی اقتصادشان گرفتند و ما هم عزم‌مان را جزم کرده‌ایم تا در دوران پساتحریم ساختار اقتصادمان را از نو بنا نهیم.
ماشین بازسازی اقتصاد ایران و کوبا با هم استارت زده‌ و وارد جاده شده‌اند. جاده‌ای که برای هر کدام از آنها دست‌اندازها و موانعی وجود دارد که باید از آن عبور کنند. در این راه کدامیک زودتر به مقصد خواهند رسید؟

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها