شناسه خبر : 13830 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

بازرگان سکولار نبود
index:1|width:60|height:20|align:right با علی مطهری گفت‌وگویی انجام داده است. در بخشی از این گفت‌وگو آمده است: خائن و ضدانقلاب خواندن اعضای دولت موقت درست نیست... مهندس بازرگان به‌هیچ ‌وجه سکولار نبود... نمی‌توان از سخنان امام برداشت کرد که نهضت آزادی حق هیچ فعالیت اجتماعی نداشته باشد.. کنار رفتن مرحوم بازرگان، یک مطلب است و پیاده کردن افراد نهضت آزادی از قطار انقلاب، موضوع دیگری است. یک نفر را یا تا عالم ملکوت بالا می‌بریم یا تا قعر جهنم پایین می‌آوریم. بازرگان حرف‌شنوی نسبتاً خوبی از شهید مطهری داشت.... از قرائن این‌طور فهمیده می‌شود بازرگان معتقد به حکومتی بود که مروج اسلام بوده و ضدیت با اسلام نداشته باشد. اما اینکه همه احکام اسلام باید در آن اجرا شود هر چند با الزام و اجبار، شاید در نظریه ایشان وجود نداشته باشد.

داووس و پرسش از روحانی
index:2|width:60|height:20|align:right نوشت: اعلام عدم حضور رئیس‌جمهور در اجلاس امسال داووس این پرسش را مطرح می‌کند که از آنجا که اظهارات پیشین از موفقیت دولت در جذب سرمایه‌گذار خارجی حکایت می‌کرد، اکنون پس از یک سال باید پرسید آیا سفر سال قبلی رئیس‌جمهور به داووس به‌جز تیتر روزنامه‌ها دستاوردی داشت. اگر داشته چرا این مسیر موفق با سفر مجدد رئیس‌جمهور استمرار نیابد و اگر نداشته، دلایل آن چیست و چه طرح و برنامه‌ای به عنوان جایگزین سرمایه‌گذاری خارجی در دستور کار قرار گرفته است؟ ...تردیدی نیست که خوی شیطانی و استکباری آمریکا، مانع اصلی گشایش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران است اما نباید فراموش کرد که سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، حاضر نیست سرمایه‌اش را در جایی درگیر کند که در ده ماه مفاسد اقتصادی رشد فزاینده داشته باشد.»

دیدار خاتمی و سوروس افسانه است
index:3|width:60|height:20|align:right به نقل از عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر کشور کابینه اصلاحات نوشت: «...‌یک روزنامه افسانه‌ای راه انداخته و مدعی است آقای خاتمی با شخصی به نام جرج سوروس ملاقات کرده است. گویا سوروس مدرسه‌ای دارد که راجع به مسائل سیاسی تحقیق می‌کند، اما دیدارش با آقای خاتمی افسانه، کذب و ساختگی است و همه کسانی که به نحوی در جریان امور هستند؛ آن را تکذیب کرده‌اند. خود جرج سوروس در رسانه‌ها گفته با خاتمی ملاقات نداشته؛ آقای خاتمی می‌گوید ملاقات نداشته؛ مسوولان دولت احمدی‌نژاد در دفتر نمایندگی ایران در نیویورک هم تکذیب می‌کنند... برخی بولتن‌های سری که از سوی برخی نهادهای مذهبی یا سیاسی تنظیم و منتشر شده، ادعاهایی علیه مجمع روحانیون مبارز مطرح کرده که اصلاً وجود خارجی نداشته و ندارد.»

حصر، کباب و سرنوشت فرقه داوودیان
index:4|width:60|height:20|align:right نوشت: محمود نبویان عضو جبهه پایداری با بیان اینکه خانه محل حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی را دیده است، گفت: ای کاش ما آنجا بودیم، کبابش بجاست، استخرش بجاست، همه چیزش بجاست و بهترین پزشکان باید از او مراقبت کنند. فرقه داوودیه در آمریکا را به یاد آورید که آمریکا با زن و بچه و پیر و جوان همه آنها را در یکجا سوزاند در حالی که آنها به دنبال براندازی هم نبودند. نبویان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: «...‌در سال 88 فتنه چه کسی پشت سر فتنه‌گران بود؟ کشورهای آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و همه بودند، اواخر مریم رجوی هم به میدان آمد، حتی ریگی هم از آنها حمایت کرد همان جمله معروف که از سروش تا گوگوش از آنها دفاع کردند.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها