شناسه خبر : 13490 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

ختنه دختران مستحب است
نوشت: آیت‌الله موسوی‌اردبیلی به پرسش‌هایی درباره روش‌های مرسوم ختنه دختران در برخی از نقاط دنیا و جواز آن از نظر شرعی پاسخ دادند. ایشان اعلام کردند: «... ختنه دختران که اصطلاحاً به آن خفض الجواری گفته می‌شود واجب نیست بلکه مستحب است و باید توجه داشت که آنچه در برخی کشورهای آفریقایی به عنوان ختنه دختر انجام می‌پذیرد روش غلطی است و شیوه و طریقه صحیح آن در کتب مفصل فقهی توضیح داده شده است و ظاهراً اشکالاتی که در سوال آمده مربوط به انجام همان روش غلط است ولی در هر حال چنانچه انجام آن موجب ضرر جسمی یا روانی شده یا احتمال خطر بر آن موجود باشد انجام آن جایز نیست و ولی دختر هم حق اجبار ندارد؛ و الله العالم.»

به دلایل واهی از دانشگاه اخراج شدم
نوشت: علی ربیعی در مراسم معارفه خود به عنوان وزیر جدید کار تاکید کرد: « در سال 1384 به دلایل واهی از دانشگاه اخراج شدم. در آن زمان دفترچه بیمه نداشتم و طعم پروسه شیمی‌درمانی همسرم و هزینه‌های گزاف آن را چشیده‌ام، بنابراین زندگی بدون دفترچه بیمه و مسائل آن جزو تجارب زندگی‌ام بوده است.» وی همچنین تصریح کرد: «... نباید گذشتگان را تخریب کنیم و باید از تجارب آنها استفاده شود. من این کار را خواهم کرد...یکی از مسائل ما در این وزارتخانه بحث سرمایه اجتماعی است و باید حرکت‌های با‌برنامه و قانونمند شکل بگیرد. آرامش در سایه شایسته‌سالاری و رعایت منشور اخلاقی شکل می‌گیرد و ما زمانی به آرامش می‌رسیم که منافع کارگر و کارفرما دیده شود...در حوزه کار به کارآفرینی اعتقاد دارم.»

تدریس «شکار پهپاد جاسوسی» در دبیرستان
نوشت: سردار علی فضلی، جانشین فرمانده بسیج با بیان اینکه «امسال در سه حوزه محتوا، دبیران و ساعت درسی شاهد تحول در درس آمادگی دفاعی هستیم»، گفت: «گنجاندن شکار پهپاد جاسوسی و زندگینامه شهیده ناهید فاتحی کرجو نمونه‌هایی از تحول محتوایی است. از دیگر تحولات این درس تصویب دو ساعت درسی برای دوره راهنمایی و سه ساعت برای دوره دبیرستان است... متاسفانه از 14 هزار مربی درس آمادگی دفاعی تنها 28 نفر بیش از 24 ساعت این درس را تدریس می‌کنند که با تحول در این موضوع، گروه آمادگی دفاعی در کشور ایجاد و تنها مربیان عضو این گروه با گذراندن مجوزهای لازم می‌توانند تدریس درس آمادگی دفاعی را بر عهده گیرند.»

از دستور رئیس‌جمهوری بی‌خبریم
نوشت: با وجود انتشار خبر صدور دستور ویژه رئیس‌جمهوری برای ترخیص داروهای وارداتی با ارز مرجع، رئیس سازمان غذا و دارو از دستورالعمل جدید درباره تخصیص ارز مرجع به داروها اظهار بی‌اطلاعی کرد. عباس حاجی‌آخوندی اعلام کرد: «هیچ دستورالعمل جدیدی نداریم و داروها با تسهیلات بانکی و با نرخ ارز 2477 تومان ترخیص می‌شود و مابه‌التفاوت ارز 1226 تومان تا ارز 2477 تومانی بدهی شرکت‌ها تلقی خواهد شد زیرا قیمت‌گذاری دارو هم بر اساس نرخ این ارز انجام شده است.» همچنین رئیس سندیکای تولیدکنندگان دارو هم از مخالفت این صنف با ابلاغیه جدید دولت خبر داد... این حاشیه‌ها در حالی ایجاد شده که به گفته رئیس کل گمرک ایران تا پایان هفته گذشته 260 تن دارو از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) ترخیص شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها