شناسه خبر : 13464 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

ذنب لایغفری به ‌نام افزایش پهنای باند
index:1|width:60|height:20|align:right نوشت: هستند کسانی‌ که هر روز در ادعیه خود باعث و بانی ورود موبایل یا اینترنت به کشور را نفرین کرده و تحمل این ابزار را در حکم اکل میته ارزیابی می‌کنند. با این حال بعید به نظر می‌رسد که آنان نیز باور داشته باشند بدون این ابزار در دنیای امروز بتوان ادامه حیات داد... شهروندان ایرانی همان‌گونه که در مواجهه با رادیو، تلویزیون و... از مسیر منحرف نشدند در مقابل نسل‌های سوم و چهارم اینترنت گوشی‌های همراه نیز مسیر را گم نمی‌کنند. خوب است کمی به مردم اعتماد داشته باشیم... آیا فردا آیندگان باور می‌کنند که روزی در این مملکت وزیری را به اتهام ذنب لایغفری چون افزایش پهنای باند و زمینه‌سازی برای استفاده بهینه عوام از تکنولوژی جدید در مجلس مواخذه کرده و به او کارت زرد داده باشند.

سروش مخالف تغییر در علوم انسانی بود
index:2|width:60|height:20|align:right نوشت: غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده تهران در مجلس گفت: «...تعدادی از استادان که در رژیم گذشته جزو اعوان آنها تلقی می‌شدند با مساله انقلاب فرهنگی کنار گذاشته شدند، اما این مساله را به یک مساله عمده و بزرگ تبدیل کردند و گفتند انقلاب فرهنگی برای تصفیه حساب سیاسی بوده است. این موضوع حقیقت نداشت.... بخشی از اساتید دانشگاه‌ها که علوم را همان علومی می‌دانستند که در جهان رواج دارد مقاومت جدی در این زمینه داشتند. اینها خصوصاً در زمینه علوم انسانی معتقد بودند که نیاز به تغییر ندارد. ما در اینجا با اندیشه‌های عبدالکریم سروش روبه‌رو بودیم. او اگرچه عضو ستاد فرهنگی بود و بعد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شد اما سردمدار مخالفان تغییر در حوزه علوم انسانی شد و عده‌ای هم طبعاً به حمایت از او برخاستند...»

نظر رهبری درباره افخم و صدر
index:3|width:60|height:20|align:right نوشت: هادی سلیمان‌پور، رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های وزارت خارجه گفت: «...‌در جریان برگزاری سمینار سفرا دیداری با مقام معظم رهبری برگزار شد. پیش از برنامه شورای مدیران وزارت خارجه به پیشواز ایشان رفتند که در آن دیدار دو اتفاق جالب افتاد... نخست اینکه حضرت آقا، خانم مرضیه افخم را با اسم خطاب و با گرمی با ایشان احوالپرسی کردند و ابراز داشتند از اینکه بانویی با حجاب کامل در محافل خبری، دیپلماتیک وارد شده است، ابراز رضایت دارند و در ادامه نیز با چهره‌ای باز به استقبال و احوالپرسی خاص با آقای صدر پرداختند و از آقای ظریف پرسیدند که آقای صدر به وزارت خارجه بازگشته است؟ که آقای ظریف پاسخ مثبت دادند و ایشان نیز با مهربانی فرمودند که بسیار اتفاق خوبی است.»

حادثه جده؛ هشداری از طرف خدا!
index:4|width:60|height:20|align:right نوشت: «محی‌الدین حائری‌شیرازی عضو خبرگان رهبری در برنامه تلویزیونی آفتاب شرقی گفت: «اخیراً در بحث هسته‌ای می‌خواهند از کشور بازرسی کنند و همزمان فاجعه‌ای تحت عنوان بازرسی برای دو نوجوان که زائر عمره هستند ایجاد می‌شود.» او با اشاره به آیه‌ای از قرآن افزود: «این را که تجاوز تحت عنوان بازرسی واقع می‌شود تشخیص دادید؟ اینکه می‌خواهند بازرسی هسته‌ای کنند مراقب تجاوز طرف باش. بعد از آن حادثه تا این اندازه ناراحت می‌شوید که عمره را تعطیل می‌کنید‌... پس این طرف را چه می‌کنید آن تجاوز یکی به یکی است اینکه مستقیماً تجاوز به نظام است تحت عنوان بازرسی؛ آن هم تحت عنوان بازرسی بود. چقدر خدای متعال به ما راهنمایی می‌کند که غافل از عنوان بازرسی نشوید...»



دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها