شناسه خبر : 13302 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

۶ نفر در حمله تروریستی به مسجدی در کبک کشته ‌شدند

وحشت در کانادا

در حمله مسلحانه به نمازگزاران مسجدی در کبک کانادا شش نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند. مقامات کانادایی بلافاصله از دستگیری دو نفر در این رابطه خبر دادند اما مدتی بعد یکی از این دو متهم را آزاد کردند.

در حمله مسلحانه به نمازگزاران مسجدی در کبک کانادا شش نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند. مقامات کانادایی بلافاصله از دستگیری دو نفر در این رابطه خبر دادند اما مدتی بعد یکی از این دو متهم را آزاد کردند. نخست‌وزیر کانادا این حمله را یک اقدام تروریستی نامید. سخنگوی پلیس کبک در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی اعلام کرد برخی از مجروحان به شدت زخمی شده‌اند. وی کشته‌شدگان را 35 تا 70‌ساله اعلام کرد. در زمان حمله بیش از 50 نفر در مسجد حضور داشتند که به 39 نفر هیچ آسیبی نرسیده است. با تحقیقات انجام‌شده به وسیله پلیس کبک مشخص شد ضارب الکساندر بیسونته، دانشجوی 27‌ساله علوم اجتماعی بوده است. او همچنین متهم به پنج مرتبه اقدام به قتل است. بیسونته در حضور کوتاهش در دادگاه هیچ دفاعیه‌ای نداشت.

او که با لباس سفید زندانیان و دست‌ و پایی در زنجیر در دادگاه حضور داشت در پاسخ به تمام اتهامات تنها سکوت کرد. یک گروه محلی که در راستای استقبال از پناهجویان کار می‌کند اعلام کرد نام بیسونته برایشان آشناست. به عقیده آنها بیسونته در فضای مجازی نیز به پناهندگان ناسزا گفته و به شدت از مارین لوپن، رهبر راستگرای جبهه ملی فرانسه حمایت می‌کرد. فیلیپ کویارد، فرماندار کبک اعلام کرد جامعه مسلمانان هدف این حمله مرگبار بوده‌اند. به همین مناسبت یک راهپیمایی برای همدردی با داغداران این حادثه برگزار خواهد شد و همه مردم این استان در کنار هم انزجار خود را از خشونت نشان خواهند داد. در همین رابطه شهردار کبک اعلام کرد « هیچ کس نباید به خاطر نژاد، رنگ پوست و جهت‌گیری سیاسی و اعتقادات مذهبی‌اش جان خود را از دست دهد.» رئیس مرکز فرهنگی اسلامی شهر کبک ضمن ابراز ناراحتی برای خانواده‌های قربانیان، اعلام کرد تیراندازی در بخش مردان مسجد رخ داد. وی گفت در زمان وقوع حمله در مسجد نبوده ولی جزئیات این حادثه را از مردم شنیده است. مدیر این مرکز اسلامی که با خبرنگاران گفت‌وگو کرده، در زمان حمله به مسجد در محل حضور نداشت. او از این واقعه با عنوان وحشی‌گری نام برده و پرسیده چرا این اتفاق رخ داده‌ است؟ بنا بر گزارش‌ها در تابستان سال ۲۰۱۶، در ماه رمضان، در برابر این مرکز اسلامی یک سر خوک رها شده بود. جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا این حمله را یک اقدام تروریستی خواند. این حادثه در حالی رخ داد که تنش‌های جهانی بر سر فرمان ترامپ در خصوص ممنوعیت مسافرت برخی شهروندان کشورهای مسلمان به آمریکا به اوج خود رسیده بود. ترودو پیش از این به ممنوعیت ویزای ترامپ برای برخی کشورهای اسلامی واکنش نشان داده و اعلام کرده بود،ای افرادی که از ترس و وحشت و جنگ فراری هستید، صرف‌نظر از دین و مذهبتان، کانادا به شما خوشامد می‌گوید.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها