شناسه خبر : 12236 لینک کوتاه

سندرز و کلینتون به مذاکره نشستند

ائتلاف ضدترامپ

هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری، در آخرین رقابت درون‌حزبی در واشنگتن به پیروزی رسید و دیداری با برنی سندرز، رقیب خود داشت که هیات‌های انتخاباتی هر دو طرف آن را مثبت توصیف کرده‌اند.

هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری، در آخرین رقابت درون‌حزبی در واشنگتن به پیروزی رسید و دیداری با برنی سندرز، رقیب خود داشت که هیات‌های انتخاباتی هر دو طرف آن را مثبت توصیف کرده‌اند. کلینتون در حال حاضر شمار کافی نمایندگان حزب دموکرات را برای آن‌که به عنوان نامزد این حزب وارد کارزار انتخابات هشتم نوامبر بشود، داراست. او در رقابت درونی در واشنگتن نیز ۷۹ درصد آرا را از آن خود کرد. سندرز در هر صورت تصمیم گرفته تا روز برگزاری همایش ملی حزب، در ماه آینده میلادی، که نامزد نهایی را رسماً معرفی می‌کند، در گردونه رقابت باقی بماند. برنی سندرز پیش از دیدار با هیلاری کلینتون در کنفرانسی خبری گفته خواستار ایجاد تغییراتی در روند انتخاب درون‌حزبی نامزدهاست، تا شکل عادلانه‌تر و منصفانه‌تری بگیرد، به چهره‌ها و سیاستمداران مستقل فضا داده شود و ابرنمایندگان نیز از روند رای‌گیری حذف شوند. ابرنمایندگان، چهره‌های بانفوذ حزب هستند که می‌توانند خارج از رقابت‌های ایالتی و درونی، رای خود را در نهایت به هر یک از نامزدها که می‌خواهند بدهند. روز 13 ژوئن، دو طرف گفت‌وگویی ۹۰‌دقیقه‌ای در واشنگتن داشتند که هیات‌هایشان، آن را مثبت ارزیابی کرده‌اند. به گفته این هیات‌ها کلینتون و سندرز بر تعهد خود برای جلوگیری از انتخاب احتمالی دونالد ترامپ، لزوم تلاش برای حل مسائلی مانند افزایش حداقل دستمزد، مقابله با پول‌های نامعلوم در سیاست، بهداشت و بیمه همگانی و به‌صرفه‌سازی تحصیلات دانشگاهی، تاکید کرده‌اند. مایکل بریجز، سخنگوی کارزار انتخاباتی سندرز، گفته در این ملاقات مذاکراتی مثبت در مورد تلاش‌ها برای افزایش حضور مردم در روند سیاسی و نیز خطری که از سوی ترامپ ملت را تهدید می‌کند، انجام شد. دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه است که طی ماه‌های گذشته ایده‌هایی جنجالی مانند، دیوار کشیدن در مرز آمریکا و مکزیک، اخراج مهاجران غیرقانونی، جلوگیری از ورود مسلمانان و نظیر اینها را مطرح کرده است.
هیلاری کلینتون اکنون تلاش می‌کند تا حمایت برنی سندرز را به دست آورد. برنی سندرز درخواست حمایت از هیلاری کلینتون را تاکنون نپذیرفته است و تاکید کرده برای تغییر در حزب دموکرات مبارزه می‌کند. سندرز در سخنانی پیش از جلسه با هیلاری کلینتون گفت: «ما به ‌وضوح باید از شر نمایندگان ارشد مجمع ملی خلاص شویم. این ایده که ۴۰۰ نماینده ارشد متعهد به حمایت از یک کاندیدا شوند آن هم هشت ماه یا بیشتر قبل از نخستین رای‌گیری مقدماتی از نظر من بی‌معنی و مضحک است.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها