شناسه خبر : 12010 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مقام معظم رهبری: برخورد قاطع با قاچاقچیان عمده کاملاً ضروری است

ضرورت مبارزه با قاچاقچیان عمده

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دوشنبه گذشته در دیدار هزاران نفر از قشرهای گوناگون مردم استان‌های مختلف کشور، مشکلات معیشتی مردم را دغدغه عمیق و مستمر خود خواندند و با تاکید بر تکیه بر ظرفیت‌های داخلی به عنوان تنها راه‌حل مشکلات مردم افزودند: برجام، به عنوان یک تجربه، بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکایی‌ها، بدعهدی آنها و ضرورت بی‌اعتمادی به وعده‌های آمریکا را بار دیگر ثابت کرد و نشان داد راه پیشرفت کشور و بهبود وضع زندگی مردم، توجه به داخل است نه دشمنانی که مدام در منطقه و جهان در حال مانع‌تراشی برای ایران هستند.
ایشان احیای واحدهای کوچک و متوسط و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان را باعث کاهش ملموس مشکلات موجود خواندند. ایشان با دعوت از مردم برای مصرف کالاهای داخلی از جمله لوازم خانگی افزودند: متاسفانه با وجود تاکید بر ضرورت ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه داخلی، بازارها پر از کالاهای خارجی است و تولید داخلی در فشار قرار دارد. مقام معظم رهبری برخورد قاطع با قاچاقچیان عمده و از بین بردن اجناس کلان قاچاق را، کاملاً ضروری برشمردند و افزودند: ادامه وضع فعلیِ تولید داخلی، یعنی بیکاری جوانان، رکود بیشتر و زندگی دشوار مردم، اینها را که دیگر نمی‌شود با ارتباط با آمریکا و اروپا حل کرد، بلکه باید مسوولان اقدام کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رفت و آمد ماه‌های اخیر تجار خارجی را، حداقل تاکنون بی‌نتیجه خواندند و افزودند: هدف آنها، تسلط بر بازار مصرف داخلی است در حالی که این مراودات باید به سرمایه‌گذاری واقعی و انتقال فناوری جدید بینجامد.
رهبر انقلاب، جلوگیری از فساد داخلی را، از مهم‌ترین مسائل برشمردند و افزودند: مسوولان، الحمدلله صریحاً اعلام کرده‌اند که جلوی حقوق‌های گزاف و زیادخوری‌ها را می‌گیرند و در برخی بخش‌ها هم اقداماتی شده است که باید گسترش یابد و دنبال شود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» افزودند: البته کارهایی شده است اما باید نتیجه این کارها، برای مردم محسوس و ملموس باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها