شناسه خبر : 1199 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ردپای قتل‌های مشابه در دوران قدرت پوتین

نوامبر‌۱۹۹۸‌میلادی: کمتر از چهار ماه پس از آنکه پوتین به‌عنوان مدیر سرویس امنیتی فدرال، جانشین داخلی «کا. گ. ب» شد، «گالینا استارویتوا»، یکی از طرفداران دموکراسی و منتقد سرسخت کرملین کشته شد.

نوامبر‌1998‌میلادی: کمتر از چهار ماه پس از آنکه پوتین به‌عنوان مدیر سرویس امنیتی فدرال، جانشین داخلی «کا.گ.ب» شد، «گالینا استارویتوا»، یکی از طرفداران دموکراسی و منتقد سرسخت کرملین کشته شد. این سیاستمدار که در آن موقع نماینده دوما بود، مقابل خانه‌اش واقع در «سن‌پترزبورگ» به ضرب گلوله کشته شد. به نظر می‌رسد انگیزه‌های سیاسی عامل قتل وی بوده باشد.
مارس‌2000‌میلادی: پوتین به‌عنوان ریاست‌جمهوری روسیه برگزیده شد و روسیه به منطقه خودمختار «چچن» حمله کرد. رهبران مخالف کرملین، به ویژه آنهایی که در درگیری‌های چچن حضور داشتند، کشته شدند. «ایگور دومنیکوف»، «سرگئی نومیکوف»، «اسکندر خاتلونی»، «سرگئی ایوانف» و «آدام تپسورگایف» همگی خبرنگارانی بودند که تنها در سال 2000 میلادی به قتل رسیدند.
آوریل‌2003‌میلادی: سیاستمدار لیبرال، «سرگئی یوشچنکوف» در نزدیکی خانه‌اش در مسکو به قتل رسید.
جولای‌2003‌میلادی: «یوری شچکوچیخین»، روزنامه‌نگار کنکاشگر، بعد از 16 روز ابتلا به بیماری مرموزی جان خود را از دست داد.
جولای‌2004میلادی: «پل کلبنیکوف»، سردبیر مجله روسی فوربز از اتومبیل در حال حرکتی در مسکو هدف شلیک گلوله قرار گرفت. وی کمی بعد در بیمارستان درگذشت.
اکتبر‌2006میلادی: «آنا پولیتکوفسکایا»، روزنامه‌نگار در بیرون از آپارتمانش در مسکو هدف قرار گرفته و کشته شد.
نوامبر‌2006میلادی: «الکساندر لتویننکو»، جاسوس پیشین روس سه هفته پس از نوشیدن فنجان چای آلوده به پلونیوم در هتلی در لندن درگذشت.
مارس‌2013میلادی: جسد «بوریس برزوفسکی»، از حلقه‌های قدرتمند کرملین که بعدها به یکی از مخالفان پوتین تبدیل شد، در خانه‌اش در انگلیس پیدا شد. علاوه بر این افراد، شماری از سیاستمداران روس نیز ترجیح داده‌اند به کشورهای دیگر کوچ کنند. از آن جمله می‌توان به «میخائیل خودورکوفسکی» و «گری کاسپاروف» اشاره کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها