شناسه خبر : 11696 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

روحانی: کسانی که نقد لوکس می‌کنند باید به مردم بگویند اگر برجام نبود، چه می‌شد؟

نقد لوکس

رئیس‌جمهور می‌گوید آنهایی که نقد می‌کنند، لوکس نقد می‌کنند و نقد لوکس خیلی جایگاه ندارد؛ کسانی که نقد می‌کنند باید به مردم بگویند اگر برجام نبود، چه می‌شد؟

روی سخنش بیشتر با مخالفان برجام بود. همان‌هایی که هر شب خواب بر هم خوردن برجام را می‌بینند و دستاوردهای برجام را نفی می‌کنند. اما رئیس‌جمهور می‌گوید آنهایی که نقد می‌کنند، لوکس نقد می‌کنند و نقد لوکس خیلی جایگاه ندارد؛ کسانی که نقد می‌کنند باید به مردم بگویند اگر برجام نبود، چه می‌شد؟ حسن روحانی در سالگرد برجام و در نهمین کنفرانس خبری خود گفت: اگر برجام اجرا نمی‌شد کل درآمد نفتی ما 32 تا 33 هزار میلیارد تومان بود اما درآمد نفتی امسال ما 70 هزار میلیارد تومان است. اگر برجام نبود این درآمد را از کجا کسب می‌کردیم؟ از حقوق پرستاران و معلمان کم می‌کردیم؟ بهداشت و درمان را زمین می‌گذاشتیم یا حقوق بازنشستگان و نظامیان را تعطیل می‌کردیم؟ وی باز هم خطاب به مخالفان دولت گفت: بعضی‌ها شب که می‌خوابند منتظرند صبح برجام به هم بخورد. این خواب‌ها چه خاصیتی دارد؟ هی هر روز مقاله می‌نویسند که پایه برجام سست شده است. عده‌ای در طول این 10، 20 سال بوده‌اند که هر چه پیش‌بینی کرده‌اند برعکس شده، ولی باز هم پیش‌بینی می‌کنند و من نمی‌دانم این پیش‌بینی‌ها چه خاصیتی دارد.
روحانی نقد برجام را نقد ملت دانست و گفت: برجام موضوع دولت نیست که کسی فکر کند باید با دولت مقابله کند. برای کسانی که می‌خواهند دولت را نقد تند کنند راه‌های دیگری هم هست. چه اشکال دارد مردم ما یک هواپیمای سالم و تمیز سوار شوند. انگار برخی می‌خواهند هواپیمای کهنه‌ سوار شوند خب کهنه‌اش را هم داریم، آنها سوار شوند. وی در خصوص احتمال ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای گفت: برگشت به مذاکرات مانند آن است که کسی بگوید پیراهنی که دارم می‌خواهم آن را به پنبه تبدیل کنم و از نو بار دیگر ریسندگی و بافندگی شود و خیاط آن را بدوزد. همه این کارها قبلاً شده است. برجام چیزی نیست که یکی که انتخاب شده بگوید از آن خوشم نمی‌آید. این برای آمریکا خیر است و آنها نمی‌فهمند. رئیس‌جمهور منتخب آمریکا هم فعلاً این‌گونه است. اما برجام محور همه سخنان روحانی نبود. وی به دیگر انتقادات مخالفان هم پرداخت و گفت: به آنهایی که می‌گویند در کشور رکود وجود دارد و می‌گویند ما چیزی در راستای رونق اقتصادی نمی‌بینیم، می‌گویم که عینکی برای خود تهیه کنید یا خود را درمان کنید. روحانی در این سخنان به مشکلات هم گریزی زد و گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم چاله‌های موجود را پر کنیم ولی آثار رونق را در همه‌جا می‌توان مشاهده کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها