شناسه خبر : 11207 لینک کوتاه

با خبرگزاری‌ها

نروژ در اقدامی غیرمنتظره به بهانه تحریم‌های غرب علیه ایران، دانشجویان ایرانی را از دانشگاه‌های این کشور اخراج می‌کند. دانشجویان ایرانی از طرف اداره مهاجرت نروژ نامه‌هایی دریافت کردند که به آنها اطلاع داده شده است که باید این کشور را ترک کنند.

جاسوسی آمریکا از ایران با همکاری عربستان
ایلنا:
ادوارد اسنودن افشاگر آمریکایی به تازگی اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا و عربستان همکاری نزدیک داشته و از ایران جاسوسی می‌کرده‌اند. پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا در اسناد تازه‌اش فاش کرده که این سازمان از سال 2013 تاکنون با عربستان سعودی همکاری نزدیک داشته و ابزار اطلاعات و جاسوسی مبادله می‌کرده‌اند.

توقف جنبه‌های کلیدی برنامه هسته‌ای ایران
ایسنا:
سوزان رایس مشاور امنیت ملی باراک اوباما، با بیان این مطلب که دیدگاه‌های رهبران تهران درباره پایان دادن به اسرائیل یکی از دلایلی است که آمریکا را مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌کند، اظهار کرد: ما یک طرح اقدام مشترک را که پیشرفت ایران در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش را به حال تعلیق درآورد امضا کردیم و برای نخستین بار در حدود یک دهه گذشته این برنامه را در زمینه جنبه‌های کلیدی آن به عقب کشیده‌ایم.

تعیین سفیر جدید ایران در اردن
مجتبی فردوسی‌پور به عنوان سفیر جدید ایران در اردن منصوب شده که طی روزهای آینده به عنوان جانشین مصطفی‌زاده سفیر سابق ایران، عازم امان خواهد شد. قرار بود سفیر جدید ایران فوریه گذشته در محل سفارت حاضر شود. وی سال‌ها پیش به عنوان کاردار سفارت ایران در اردن فعالیت داشته است.

اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ
فارس:
نروژ در اقدامی غیرمنتظره به بهانه تحریم‌های غرب علیه ایران، دانشجویان ایرانی را از دانشگاه‌های این کشور اخراج می‌کند. دانشجویان ایرانی از طرف اداره مهاجرت نروژ نامه‌هایی دریافت کردند که به آنها اطلاع داده شده است که باید این کشور را ترک کنند. در این نامه‌ها نوشته شده است که سرویس امنیتی و پلیس نروژ دستور داده است که تحقیقات و ادامه تحصیل این دانشجویان می‌تواند به انتقال فناوری حساس که به تقویت صنعت هسته‌ای ایران کمک کند، منجر شود.

ایده لاریجانی برای تدوین طرح جامع هسته‌ای
دیپلماسی‌ایرانی:
منصور حقیقت‌پور، نایب‌رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ایده رئیس‌ مجلس برای تدوین طرح جامع فعالیت هسته‌ای خبر داد و افزود: در جلسه‌ای که کمیسیون امنیت ملی با آقای لاریجانی داشت، ایشان این ایده را مطرح کرد که قانون جامعی برای فعالیت هسته‌ای تدوین و تصویب شود.

ضرب‌الاجل کنگره برای توافق با ایران
تابناک:
چند قانونگذار آمریکایی لایحه‌ای را به سنای این کشور مبنی بر تعیین آخرین ضرب‌الاجل برای حصول توافق هسته‌ای با ایران ارائه کرده‌اند. سناتورهای جمهوریخواه لایحه‌ای را به سنای آمریکا ارسال کرده‌اند که بر اساس آن 28 نوامبر (7 آذر) به عنوان مهلت پایانی برای مذاکره هسته‌ای با ایران باشد.


دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها