شناسه خبر : 10879 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

دیدار آیت‌الله هاشمی با مولوی عبدالحمید

دامن زدن به اختلافات مذهبی جهان سیاسی است

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی با مولوی عبدالحمید و جمعی از بزرگان اهل سنت دیدار کرد. او در این دیدار با بیان اینکه «کینه‌توزی با اهل سنت، سیاست نظام نیست»، تاکید کرد: دامن زدن به اختلافات مذهبی ناشی از جهالت سیاسی است.

در روزهایی که عفریت جنگ و نفرت فضای خاورمیانه را در‌بر گرفته است، دیدار دوستانه علمای شیعه و سنی می‌تواند موجب تزریق آرامش و رفع سوءتفاهمات شود. در هفته گذشته آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی با مولوی عبدالحمید و جمعی از بزرگان اهل سنت دیدار کرد. او در این دیدار با بیان اینکه «کینه‌توزی با اهل سنت، سیاست نظام نیست»، تاکید کرد: دامن زدن به اختلافات مذهبی ناشی از جهالت سیاسی است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار وحدت را در برهه کنونی ضروری‌ترین اصل برای مسلمانان خواند و تاکید کرد: هرکس با هر هدفی باعث تفرقه مسلمانان شود، مرتکب گناه بزرگی می‌شود. عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به حاضران با تاکید بر اینکه «خواسته‌های شما منافاتی با اصول تشیع، مسلمانی و ملی ندارد»، گفت: همه به سربلندی اسلام و ایران می‌اندیشیم و بعضی‌ها بر آتش اختلافات می‌دمند. او با تشریح اتفاقاتی که این روزها در فلسطین اشغالی می‌افتد، به دولت‌های اسلامی یادآور شد وقتی قدرت‌های جهانی به دور از عرف دیپلماتیک و قوانین انسانی از جنایتکاران صهیونیست حمایت و حتی به آنان کمک می‌کنند، دامن زدن به اختلافات مذهبی و فرقه‌ای در جهان اسلام، جهالت سیاسی است. هاشمی‌رفسنجانی وحدت شیعه و سنی در ایران را ستود و با تاکید مجدد علما به وحدت، اضافه کرد: می‌توانیم معلم خوبی برای دنیا باشیم تا نگذاریم مسلمانان بیش از این گرفتار اختلافات شوند.
در این هفته اتفاق مهم دیگری نیز در جهت تقریب مذاهب شیعه و سنی رخ داد. طبق گزارش رسانه‌ها دفاتر شبکه‌های ماهواره‌ای غیرقانونی در چهار استان تعطیل شدند و عوامل و کارکنان آن هم دستگیر شدند. وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای هدف از فعالیت‌های این شبکه‌ها را «ایجاد اختلافات مذهبی و تشدید تفرقه در جهان اسلام و تخریب وجهه تشیع» اعلام کرده بود. این اطلاعیه اضافه کرده که دفاتر این شبکه‌ها «با حکم قضایی تعطیل و عوامل آنها بازداشت شده‌اند». استان‌های قم، اصفهان، تهران و خراسان رضوی چهار استانی هستند که وزارت اطلاعات اعلام کرده دفاتر شبکه‌های مذکور از آنجا «به پشتیبانی از برنامه‌های اختلاف‌افکنانه در جهان اسلام مبادرت می‌کردند». این اطلاعیه همچنین اضافه کرده که این شبکه‌ها «در راستای اهداف برخی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و تامین اهداف استکبار جهانی فعالیت» می‌کرده‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها