شناسه خبر : 10654 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با سیاست‌های ریاضتی، برده‌داری مدرن در عربستان به شکل باستانی‌اش نزدیک‌تر می‌شود

گرسنگان هندی

یکی از اولین گروه‌هایی که از کاهش قیمت نفت و در نتیجه کاهش کمک‌های دولتی عربستان متضرر شدند، کارگران خارجی شاغل در این کشور بودند.

ایما موسی‌زاده

یکی از اولین گروه‌هایی که از کاهش قیمت نفت و در نتیجه کاهش کمک‌های دولتی عربستان متضرر شدند، کارگران خارجی شاغل در این کشور بودند. بخش عمده‌ای از این افراد از هند و برای یافتن کار به عربستان و کویت مهاجرت کرده‌اند و حالا در کشورهای میزبان به همان مشکلی دچار شده‌اند که در هند با آن روبه‌رو بودند. این مشکل به حدی حاد شده است که عده زیادی از کارگران هندی ساکن در عربستان، از لحاظ نیازهای اولیه غذایی خود دچار مشکل شده‌اند. سفارت هند در جده اعلام کرد اقدام به توزیع 15475 کیلوگرم مواد غذایی در بین شهروندانش کرده است. این مواد غذایی شامل تخم‌مرغ، سیب‌زمینی، حبوبات و... بوده است. وزیر خارجه هند نیز در سخنانی اظهار داشت کشورش موظف است به شهروندانش که در عربستان کار خود را از دست داده‌اند و ماه‌ها دستمزد از کارفرمایان خود طلبکار هستند، کمک کند. اکثر این افراد حالا که شغلی ندارند، اجباراً در اردوگاه‌های مربوط به پناهندگان نگهداری می‌شوند. او اعلام کرد تخمین زده شده است که حدود 10 هزار هندی در عربستان با بحران غذایی روبه‌رو هستند و او اطمینان خواهد یافت که به همه آنها رسیدگی شود.
تخمین زده شده است که حدود سه میلیون نفر هندی در بخش‌های مختلف اقتصادی عربستان مشغول به کار هستند. عربستان همیشه به شدت و برای همه بخش‌های اقتصاد خود، از کارخانه‌ها و ساختمان‌سازی گرفته تا خدمات، وابسته به نیروی کار خارجی بوده است. حدود یک‌چهارم کسانی که با بحران غذا روبه‌رو هستند، برای شرکت ساختمان‌سازی OGER کار می‌کرده‌اند. کارگرانی که سابق بر این در این شرکت ساختمان‌سازی به کار مشغول بوده‌اند می‌گویند از حدود هفت ماه پیش هیچ‌یک از روسای آنها بر سر کار حاضر نشدند و در واقع هیچ خبری از وضعیت این شرکت در دست نیست.
اوضاع در کمپ‌های مهاجران هم غیرانسانی گزارش شده است. زباله‌ها جمع‌آوری نمی‌شوند. الکتریسیته وجود ندارد و برای آب باید به مسجد روبه‌روی کمپ مراجعه کرد که آن هم به دلیل حضور دائمی پلیس بعد از شورش‌های اخیر در کمپ با مشکل روبه‌روست. البته تا حدود 10 روز پیش همین شرکت غذای کارکنان خود را که در کمپ ساکن بودند تامین می‌کرد اما همین کار هم از 10 روز پیش متوقف شده است و به بحران غذا وضعیتی جدی داده است. این کارگران حتی نمی‌توانند از عربستان خارج شوند، چون گذرنامه آنها به عنوان ضمانت توسط شرکت ضبط شده است و کسی مسوولیت پس دادن آنها را تقبل نمی‌کند. خبرنگار سی‌ان‌ان‌ که گزارش فوق را تهیه کرده است نتوانست هیچ‌یک از مسوولان شرکت را برای پاسخگویی بیابد، مقامات دولتی نیز اگرچه قول تعیین تکلیف و اطلاع به رسانه‌ها را دادند، اقدامی در این زمینه انجام ندادند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها