شناسه خبر : 10530 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها

روحانی به توهم دامن می‌زند
index:1|width:50|height:20|align:right در سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری نوشت: برخی در هماهنگی با رسانه‌های بیگانه در این توهم می‌دمند که مجلس، سر ناسازگاری با دولت را دارد! و متاسفانه رئیس‌جمهور محترم نیز با اظهارنظرهایی نظیر اینکه؛ «نمایندگان سهم‌خواهی می‌کنند»! یا «اگر 10نفر دیگر را هم مجلس رد کند باز افرادی مشابه همان‌ها را معرفی می‌کنیم»! و... به این توهم دامن می‌زنند. این توهم‌پراکنی در حالی است که نمایندگان مجلس به‌‌رغم اختلاف‌ سلیقه سیاسی اکثریت آنان با دولت، گزینه‌های معرفی‌شده برای وزارتخانه‌های مختلف را با رای بالا به کابینه فرستاده‌اند. تا آنجا که 274 رای موافق آقای دکتر طیب‌نیا وزیر اقتصاد در طول حیات مجلس شورای اسلامی بی‌سابقه بوده است.

امر به معروف محبت است
index:2|width:50|height:20|align:right در خبری به نقل از محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نوشت: من به خاطر مشغله زیاد در بسیج فرصت خواندن جزییات مذاکرات را ندارم اما آنچه تاکنون در جریان قرار گرفته‌ام این است که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تا به حال عزت ما را حفظ کرده و انتظار داریم همین مسیر را ادامه دهد. هیات مذاکره‌کننده این روزها مواضع درستی را اعلام کرده است. توقع بسیج هم این است که آمریکا زورگویی و زیاده‌خواهی خود را کنار بگذارد. رسیدن به توافق خوب، عادلانه و بدون اجحاف حتماً مقدور است ولی اگر قرار باشد اجحافی صورت گیرد بهتر است این توافق بد انجام نشود. در بخش دیگری از این خبر آمده است: امر به معروف و نهی از منکر قانونی است که خدا در قرآن بر ما واجب کرده اما مغفول مانده بود.

مذاکرات هسته‌ای به توافق می‌رسد
index:3|width:60|height:20|align:right به نقل از صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران نوشت: پیروزی در مذاکرات هسته‌ای فرصت جهش اقتصادی را برای ایران فراهم می‌کند. در ادامه این اظهارنظر آمده: معتقدم این مذاکرات به توافق خواهد رسید و نتیجه آن نیز به نفع ما خواهد بود، زیرا با توجه به تحریم‌ها شاهد رکود و مشکلات زیادی هستیم که برای کشور ایجاد شده است. عمده نفع پیروزی در جریان مذاکرات برای کشور ما در حوزه اقتصادی خواهد بود. در ادامه این خبر به نقل از این استاد دانشگاه آمده: عقیده شخصی من این است که بحث انرژی هسته‌ای به لحاظ صرف اقتصادی و توسعه و پیشرفت در حوزه اقتصاد هیچ دستاوردی برای ما نداشته است و تحریم‌ها نیز در این بین، مزید بر علت است. اگر این مسائل حل شود راه برای رشد و توسعه اقتصادی هموار خواهد شد.

ناجا نیاز به آموزش دارد
index:4|width:50|height:20|align:right در یادداشتی به موضوع برخورد ناجا با جمعی از افرادی که برای گرامیداشت یاد مرتضی پاشایی، گرد هم آمده‌ بودند اشاره کرده است و در آن نوشت: «در مشهد، شماری از طرفداران «مرتضی پاشایی» جمعه‌شب در خیابان هاشمیه گرد هم آمدند و برای ساعاتی سوگواری کردند و به خواندن ترانه‌های وی پرداختند. متاسفانه گزارش‌ها حکایت از این دارد که درگیری‌های پراکنده‌ای میان تعدادی از جوانان با ماموران پلیس روی داد که طی آن چند نفر دستگیر شدند. بدون شک کنترل و حفظ نظم برای اجتماعات مشابه اجتماع جمعه‌شب هاشمیه مشهد بیش از آنکه نیاز به حضور مستقیم و در صحنه نیروهای ویژه با ادوات انتظامی داشته باشد نیاز به نیروهای آموزش‌دیده‌ای دارد تا با همراهی جمعیت فضای آرام و کنترل‌شده‌ای را فراهم کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها