شناسه خبر : 10183 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

انتقاد نقدی به قراردادهای نفتی
در گزارشی از هفدهمین همایش سراسری مسوولان بسیج وزارت نفت که با حضور علی کاردر، محمدرضا مقدم، حمیدرضا عراقی و شجاع‌الدین بازرگانی معاونان وزیر نفت برگزار شد، نوشت: محمدرضا نقدی در این جلسه گفت: «آقای وزیر نفت جلسه قبل همین‌جا با شما اتمام‌حجت کردند و گفتند مقابل فساد سکوت نکنید و فریاد بزنید. باید فریادهای شما را بشنویم. این موارد هست یا نیست؟ یا من اشتباه می‌کنم؟ نمی‌دانم.» او ادامه داد: اینکه یک عده‌ای پیدا شوند و مدل قرارداد نفتی بنویسند و معاون اول محترم رئیس‌جمهور بفرمایند ما این را 150 اصلاح کرده‌ایم در شأن ماست؟ واقعاً از داخل وزارت نفت باید چنین قراردادی روی میز دولت قرار بگیرد که 150 اصلاح بخورد؟ یعنی در هر خط تقریباً یک اصلاح.

برجام را از رقابت‌های سیاسی خارج کنید
در گزارشی به اثرگذاری و جایگاه برجام در شرایط سیاسی کشور پرداخت و نوشت: دولت و مسوولان برجام به دنبال دستیابی به حداکثر منافع از این توافق، مسدود کردن هر چه ‌بیشتر راه‌های فرار و دغل‌بازی طرف آمریکایی از تعهدات و کسب بیشترین امتیاز از اختلافات آمریکا و اروپا و رقابت آنان برای همکاری اقتصادی با ایران هستند. به عبارت دیگر تردیدی در غیرقابل‌اعتمادبودن دولت آمریکا نیست اما باید تا آنجا که چارچوب کلی توافق و خطوط قرمز تعیین‌شده از سوی رهبر انقلاب آسیب ندیده است، به چانه‌زنی، امتیازگیری و وادارکردن طرف مقابل به تمکین در اجرای مفاد برجام ادامه داد. بنابراین برجام باید به‌عنوان یک سند قانونی، مورد تایید مراجع مختلف و تعهد بین‌المللی ایران، از دایره رقابت‌ها و مسائل مورد مناقشه سیاسی در داخل کشور خارج شود.

پدیده احمدی‌نژاد و حمایت آقای مصباح
در گزارشی به تشریح جریان احمدی‌نژادیسم پرداخت و نوشت: کافی است نگاهی به مواضع و حرکت‌های این جریان داشته باشید. جریانی که کمتر در بین فرهیختگان و روشنفکران طرفدار دارد، جریانی که از شب مناظره (شب 14 خرداد) شروع شد و هنوز هم ادامه دارد. جریانی که با حمایت آقای مصباح و جبهه پایداری به یک جریان تبدیل شد. این جریان تلاش کرد سرمایه‌های این کشور در مدت کوتاهی نابود شود. شخصیت‌های بزرگ متهم به اشرافیت شوند، توافقنامه‌های بین‌المللی و قطعنامه‌ها کاغذپاره تلقی شوند و روابط خارجی کشور بزرگ ایران منحصر به ارتباط با چند کشور فقیر و جنجالی شود. روش او این بود که با یک قیام و قعود 200 مصوبه با هزاران میلیارد تصویب‌شده و ابلاغ شود.

هر ایرانی باید در خانه خود یک عکس شهید داشته باشد
به بیان گزارشی از سخنان قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه از صدا و سیما پرداخت. سلیمانی در سخنرانی‌اش گفت: «زمانی پس از عملیات طریق‌القدس بخشی از فرماندهان به دلیل تعداد زیاد شهدا دچار تردید شدند؛ آقا محسن فرماندهان را جمع کرد و خدمت امام برد و امام در آنجا فرمودند که مسوولیت این خون‌ها با من است، ولی شما خوشحال باشید که نام شما بر لوح محفوظ نگاشته شده است. باید همه مادرانی که عاطفه مادری دارند در ایران اسلامی خود را مادران شهید بدانند. من معتقدم هر ایرانی باید در خانه خود یک عکس شهید داشته باشد و حس تعلق به شهید نباید در یک محدوده مشخص به نام خانواده شهید باقی بماند.»







دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها