شناسه خبر : 10042 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مقام معظم رهبری: اجازه نفوذ اقتصادی و سیاسی آمریکا در ایران را نمی‌دهیم

رد حضور و نفوذ آمریکا

مقام معظم رهبری گفتند: ما صریحاً و علناً گفته‌ایم که جمهوری اسلامی ایران دست دوستی را به سوی همه دولت‌های اسلامی منطقه دراز می‌کند و با دولت‌های مسلمان هیچ مشکلی ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دوشنبه گذشته در دیدار علما، صاحبنظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام و اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی، مبارزه با نقشه‌های استکبار در منطقه را مصداق بارز جهاد فی سبیل‌الله خواندند و با اشاره به مقابله قاطع با «تلاش آمریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته‌ای و نفوذ اقتصادی سیاسی و فرهنگی در ایران» افزودند: آمریکایی‌ها می‌خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و نه در آمریکا تکلیفش و رد یا قبول شدنش معلوم نیست، وسیله‌ای برای نفوذ در ایران بسازند، اما ما این راه را قاطعانه بسته‌ایم و با همه توان بالای خود، اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی یا حضور سیاسی در ایران را به آمریکایی‌ها نمی‌دهیم. ایشان سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی را نقطه مقابل سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا خواندند و افزودند: آنها به دنبال تجزیه کشورهای منطقه و ایجاد کشورهای کوچک و تابع هستند اما به حول و قوه الهی این اتفاق رخ نخواهد داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» را یکی از اصول و مبانی مستحکم نظام اسلامی خواندند و تاکید کردند: ما براساس درس امام بزرگوار (ره) و خط مسلم جمهوری اسلامی، با استکبار سرآشتی نداریم، اما با برادران مسلمان بنای دوستی و رفاقت داریم.
مقام معظم رهبری گفتند: ما صریحاً و علناً گفته‌ایم که جمهوری اسلامی ایران دست دوستی را به سوی همه دولت‌های اسلامی منطقه دراز می‌کند و با دولت‌های مسلمان هیچ مشکلی ندارد. ایشان افزودند: جمهوری اسلامی ایران با اغلب همسایگان خود روابط دوستانه دارد، البته برخی کشورها هم با ما اختلاف دارند و لجاجت و خباثت انجام می‌دهند، ولی ایران بنا را بر روابط خوب با همسایگان و دولت‌های اسلامی و به ویژه ملت‌های منطقه گذارده است. رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مبنای رفتار جمهوری اسلامی ایران، اصولی است که امام بزرگوار (ره) به واسطه پایبندی به آنها توانست انقلاب اسلامی را پیروز کند و به مرحله ثبات برساند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها