شناسه خبر : 30987 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

برندهای مسئول را بیشتر بشناسیم

رونمایی از منوی بریل مجموعه رستوران‌های ارکیده

در هفته‌ی که گذشت، خبری از رونمایی منوی مخصوص نابینایان در مجموعه رستوران‌های ارکیده منتشر شد، اقدام قابل تقدیری که باعث شد بی‌تفاوت از کنار آن نگذریم.

رونمایی از منوی بریل مجموعه رستوران‌های ارکیده

خوشبختانه این روزها عمل به مسئولیت اجتماعی به منظور به وجود آوردن یک برند محبوب‌تر به تدریج به دنیای برندهای ایرانی وارد شده و برندها مسئولانه‌تر از گذشته در برابر مخاطبان خود رفتار می‌کنند. مجموعه رستورانهای ارکیده  با داشتن ۶ شعبه در کشور، یکی از شناخته‌شده‌های صنعت غذا و رستورانداری در کشورمان است، باتوجه به این موضوع مخاطبان بسیاری دارد که بخشی از آنها می‌توانند روشندلان باشند.

 مراسم رونمایی از منوی بریل رستوران ارکیده و اعلام عمومی آن روز یکشنبه مورخ بیست و نهم اردیبهشت ماه سال جاری با برگزاری مراسمی به صرف افطار در شعبه اقدسیه این رستوران، با حضور جمعی از روشندلان و خانواده‌هایشان انجام شد.

مدیریت رستوران‌های ارکیده طی سخنرانی که در این مراسم داشتند، عنوان نمودند که تمامی افرادی که مایل به دریافت خدمات این رستوران هستند، بایستی آگاهانه و با توجه به نیازهای واقعی خود سفارش دهند. از این رو توجه مجموعه به یکی از قشرهای آسیب پذیر جامعه یعنی نابینایان و کم بینایان جلب شده است که جمعیتی حدود یک میلیون نفر در کشور دارند.

ارکیده1

به هرحال همانطور که می‌دانیم که یکی از لذت‌های رفتن به رستوران، انتخاب غذا از بین گزینه‌های منو است، لذتی که شاید اگر شخص دیگری مانند گارسن یا همراهان بخواهند برایمان بخوانند، آنقدر لذتبخش نیست. با در نظر گرفتن این موضوع اولین گزینه ای که برای رفاه بیشتر نابینایان در صنعت رستورانداری به ذهن می‌آید، امکان طراحی منوی بریل رستوران است.

ارکیده2

همانطور که در یکی از تعاریف "مسئولیت اجتماعی" می‌خوانیم؛ «مسئولیت اجتماعی شرکت ها» به معنی اخلاق کسب وکار است و به نقشی که شرکت‌ها در حوزه اجتماعی بر عهده دارند، ارتباط پیدا می‌کند. اقدامی که رستوران ارکیده آن را با طراحی منوی بریل در دستور کار خود قرار داده و مسئولیت خود را در قبال جامعه و افرادی که تحت تأثیر فعالیت‌های سازمان قرار می‌گیرند انجام داده است. مدیریت مجموعه رستوران‌های ارکیده امیدوار است به زودی دیگر امکانات مناسب را برای سایر قشرهای آسیب پذیر جامعه فراهم نماید.