شناسه خبر : 30615 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خرید آپارتمان نوساز؛ تحقق یک رویای شیرین

وقتی که بازحمت پولی جمع می‌کنیم و با حساب کردن روی وام و قرض تصمیم به خرید خانه می‌گیریم، چیزی که می‌تواند خوشحالی‌مان را بیشتر کند تصور خرید آپارتمان نوساز است.

خرید آپارتمان نوساز؛ تحقق یک رویای شیرین

وقتی از پروژه‌ های ساختمانی که در حال تکمیل شدن هستند دیدن می‌کنیم هیجان‌زده می‌شویم و احساس می‌کنیم همه عوامل دست به دست هم داده‌اند و دارند خانه رویایی ما را آماده می‌کنند. دلیلش هم این است که صفر تا صد ساختمان ‌های نوساز جدید و به‌روز است و وقتی که فکر می‌کنیم قرار است در خانه‌ای زندگی کنیم که تا مدت‌ها خبری از تعمیرات قسمت‌های مختلف نیست، قندهای شیرین یکی یکی در دلمان آب می‌شود. در ادامه این مطلب از سایت شابش، به نکاتی درباره ویژگی‌های آپارتمان و ساختمان های نوساز می‌پردازیم.

دو روی سکه آپارتمان‌های نوساز؛ مزایا و معایب

خرید یک آپارتمان نوساز مزایای زیادی دارد، از نو بودن همه اجزای ساختمان گرفته تا جدید و به‌روز بودن نما و تمام تجهیزات و امکانات داخل خانه. ولی نکته‌ای که نباید از یاد برد این است که آپارتمان نوساز، نسبت به آپارتمان‌های چند سال ساخت، قیمت بالاتری دارند و از طرفی بعد از چند سال، افت قیمتی را هم تجربه خواهند کرد. بنابراین هنگام خرید ساختمان ‌های نوساز باید چشم‌انداز حداقل ده سال آینده زندگی‌تان را در نظر بگیرید و مطابق با آن خانه‌ای را بخرید که تا سال‌ها جواب‌گوی نیازهای زندگی‌تان باشد، چه از نظر امکانات منطقه و محله و چه از نظر ویژگی‌های داخل خانه. مثلا اگر قرار است در آینده بچه‌دار شوید امکانات خانه شما باید بتواند پذیرای یک یا دو کودک باشد.

سلام به پروژه ‌های ساختمانی خوشنام

شابش2

یکی از نکات خرید آپارتمان نوساز، به‌دست آوردن اطلاعات کامل و کافی از سازنده آن است. زیرا هر چقدر از سازنده بیشتر بدانید ابرهای ابهام بیشتری کنار می‌روند و واقعیت‌ها بهتر خودشان را نشان می‌دهند. پس از همان ابتدای کار به دنبال پرو‌ژه ‌های ساختمانی نام آشنا و قوی بگردید. کسانی که سابقه کارشان مثل روز روشن است و به‌نوعی امتحان خودشان را پس داده‌اند. بعضی‌ها تصور می‌کنند ساختمان ‌های نوساز کسانی که خودشان مالک زمین بوده‌اند و در نتیجه خودشان هم مشغول به ساخت شده‌اند بهتر و مطمئن‌تر است ولی از آن جایی که کار نیکو کردن از پر کردن است و تجربه همیشه و همه جا حرف اول را می‌زند، باید بگوییم این عزیزان سخت در اشتباهند. تا جایی که می‌توانید از کسانی آپارتمان بخرید که پروژه‌ های ساختمانی بیشتری دردست داشته‌اند و البته خوشنام‌تر هستند چون این‌ افراد با داشتن تیم حرفه‌ای و تجربه‌ی کاری طولانی مدت، نکاتی را در ساخت رعایت می‌کنند که باعث آسایش و راحتی شما خواهد شد.

زیروبم سند ملک

شابش3

مراحل تکمیل یک آپارتمان مراحل سخت و نفس‌گیری برای سازندگان است. هر پروژه ساختمانی در انتها باید مراحلی را طی کند تا گواهی پایان کار بگیرد و درنهایت برای انتقال سند آماده شود. بنابراین لازم است به این نکته توجه کنید که آپارتمانی که قرار است بخرید در کدام مرحله قرار دارد؟ بهتر است خانه‌ای بخرید و مبایعه‌نامه آن را امضا کنید که گواهی پایان کار را دریافت کرده باشد و سند ملک به زودی آماده شود. به یاد داشته باشید آپارتمانی که پایان کار نداشته باشد، هنوز متراژ مشخص ندارد و از طرفی ممکن است به هر دلیلی پایان کار را دریافت نکند و سازنده وادار شود تغییراتی را در پروژه اعمال کند، بنابراین شما هم به عنوان خریدار وارد این پروسه خسته‌کننده می‌شوید و معلوم نیست چقدر باید تا حضور در محضر و دریافت سند ملک منتظر بمانید.

ایمنی یا زیبایی درون یک ساختمان

کسی که هزینه زیادی صرف می‌کند و یک آپارتمان نوساز می‌خرد، قرار است حداقل چندین سال در آن زندگی کند و مکان زندگی‌اش باید علاوه‌بر امکانات، ایمنی هم داشته باشد. ایمنی ساختمان‌های نوساز به‌خصوص در کشور زلزله‌خیز ما از نان شب واجب‌تر است زیرا یک زلزله متوسط می‌تواند یک‌شبه تمام زندگی‌مان را از بین ببرد. بنابراین لازم است با جستجوی دقیق میان پروژه ‌های ساختمانی ، مطمئن‌ترین سازنده را انتخاب کنید. کسانی که به اصول ایمنی پایبند باشند و تمام نکات را رعایت کنند و درضمن بهتر است در این مواقع از یک متخصص کمک بگیرید. کسی که با اصول ایمنی آشنا باشد و بتواند جزئیات پروژه را از سازنده بپرسد و در نهایت این اطمینان را به شما بدهد که قرار است یک اپارتمان مطمئن بخرید.

شابش4

جمع‌بندی:

وقتی قرار است یک آپارتمان بخریم فقط لحظه‌ای را که سند ملک را در دست داریم و شادمان به سمت خانه می‌رویم، تصور می‌کنیم ولی باید بدانیم در این مسیر باید با چشم و گوش باز عمل کنیم تا بتوانیم یک خرید مطمئن و عالی داشته باشیم، همچنین باید نکاتی را مدنظر قرار بدهیم تا مبادا بعد از گذشت چند ماه یا یک سال احساس پشیمانی کنیم. ساختمان ‌های نوساز زیادی را ببینیم، با هم مقایسه کنیم، امکانات ملک و منطقه را در نظر بگیریم، از طول و عرض راهروها و راه‌پله‌ها گرفته تا عرض در ورودی و... را اندازه بگیریم و با توجه به نکاتی مثل نورگیر بودن، خلوت بودن منطقه و... تصمیم نهایی را بگیریم و صاحب خانه‌ای همه چیز تمام بشویم.