شناسه خبر : 33362 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

تظاهرات لبنانی‌ها علیه وضعیت اقتصادی

دنیای اقتصاد نوشت: صدها لبنانی علیه وضعیت اقتصادی تظاهرات کردند. صدها لبنانی در بیروت در اعتراض به قطعی برق در مقابل سازمان برق تجمع کردند. آنها همچنین در مقابل بانک‌ها تجمع کرده و بعد به سمت مقر پارلمان رفتند. معترضان پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن این عبارت‌ها نوشته شده بود: «ای جنایتکاران کشور در حال فروپاشی است دولتی مستقل و طرحی برای نجات می‌خواهیم.» این اعتراضات در صیدا، النبطیه و طرابلس نیز برگزار شد. اعتراضات لبنان علیه طبقه سیاسی حاکم و وخامت اوضاع اقتصادی است. بعد از ناتوانی مسوولان در انجام اصلاحات ریشه‌ای لبنان از چند ماه پیش شاهد بدترین بحران اقتصادی در طول تاریخ این کشور است.

حذف نام چین از فهرست متخلفان ارزی

ایران نوشت: پس ‌از 18 ماه جنگ تجاری نفسگیر بین چین و ایالات‌متحده آمریکا، دو ابرقدرت اقتصادی جهان در واشنگتن دی‌سی در اتاقی در ضلع شرقی کاخ سفید در میان بیش از 200 میهمان جشن امضای فاز نخست توافق تجاری دوجانبه را امضا کردند؛ اتفاقی که دولت واشنگتن را آنقدر شادمان کرده که چین را از فهرست کشورهای دستکاری‌کننده ارزش پول خارج کرد. آمریکا تابستان گذشته و در بحبوحه جنگ تجاری‌اش با چین، این کشور را در فهرست کشورهای دستکاری‌کننده ارزش پول قرار داده بود. به عقیده تحلیلگران، دونالد ترامپ، در سال انتخابات باید برای حفظ و حتی افزایش محبوبیت خود کاری بکند. او روی تاثیر امضای توافق تجاری با چین برای انتخابات بسیار زیاد حساب کرده است.

حفتر امید صلح را خاموش کرد

اعتماد نوشت: تا ساعات پایانی روز دوشنبه گذشته به نظر می‌رسید که ابتکار شخصی ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری روسیه و ترکیه برای آتش‌بس در لیبی بعد از هشت سال استمرار درگیری در این کشور بحران‌زده، توانسته است کورسویی از امید برای یک فرآیند سیاسی در این کشور ایجاد کند. اما صبح روز بعد مشخص شد که خلیفه حفتر، نظامی پیشین آمریکایی- لیبیایی به‌رغم سفر به مسکو حاضر به امضای توافقی برای آتش‌بس با دولت به رسمیت شناخته‌شده بین‌المللی در طرابلس نشده است. بر اساس گزارش رسانه‌ها خلیفه حفتر، رهبر گروه شبه‌نظامی موسوم به «ارتش ملی لیبی» بدون اعلام قبلی از روسیه خارج شده و حاضر به ادامه مذاکره نشده است.

رویاهای امپراتوری عثمانی در آستانه فروپاشی

جمهوری اسلامی نوشت: رئیس مجلس مصر اعلام کرد گروه‌هایی وجود دارند که می‌خواهند رویاهای امپراتوری عثمانی را بار دیگر در مرزهای مصر با لیبی زنده کنند اما این پروژه محکوم به شکست است و اهداف خبیث آن فاش شده است. علی عبدالعال رئیس مجلس در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای «ON E» این کشور گفت: مصر تنها کشوری است که پروژه گروه اخوان‌المسلمین و پروژه تجزیه منطقه را ناکام گذاشت و اجازه نداد به واسطه مصر پروژه‌هایی تصویب شود، به همین دلیل گروه‌های تروریستی به بخش‌های ضعیف منطقه به ویژه لیبی پس از فروپاشی نظامش در پی حوادث 2011 پناه برده و با هدف احیای پروژه اخوان‌المسلمین در لیبی مزدوران و تروریست‌ها را به این کشور فرستادند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها