شناسه خبر : 32632 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایرنا: کره جنوبی در راستای مدیریت مساله کاهش جمعیت در سن کار کشور، تا سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰ هزار کارخانه هوشمند و ۱۰ منطقه صنعتی هوشمند خواهد ساخت. هونگ نام کی، وزیر اقتصاد کره جنوبی،‌ گفت: امکان اشتغال برای یکصد هزار نیروی کار در این کارخانه‌ها و مناطق صنعتی هوشمند وجود دارد و این امر به افزایش بهره‌وری کمک خواهد کرد.

ایسنا: وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای از زخمی شدن ۵۵ افسر و نیروی عضو ارتش در میدان الخلانی در مرکز بغداد طی درگیری با تظاهرات‌کنندگان خبر داد.

تسنیم: معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله به همراه وزیر دارایی لبنان طی نشستی که با حریری داشتند، نتوانستند در خصوص تشکیل کابینه جدید، حریری را قانع به بازگشت از موضعش کنند.

مهر: «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه گذشته وارد بغداد شد و در جریان سفر به بغداد با مقامات ارشد دولت عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. پیشتر بارزانی در مواضعی اعلام کرده بود که مشکلات کنونی عراق مربوط به دوره نخست‌وزیری عبدالمهدی نیست و طی سال‌های گذشته ایجاد شده است.

ایسنا: در پی کشته شدن یک تظاهرات‌کننده عضو حزب ولید جنبلاط در جنوب بیروت نخست‌وزیر مستعفی لبنان از تمام شهروندان کشورش خواست خیزش مسالمت‌آمیز خود را حفظ کنند.

ایرنا: در حالی که برخی منابع خبری لبنان از کشته شدن یکی از معترضان در جریان تظاهرات در جنوب بیروت بر اثر تیراندازی ارتش خبر دادند، شبکه المنار اعلام کرد که ارتش برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان اقدام به تیراندازی هوایی کرد که بر اثر آن یک نفر زخمی شد.

تسنیم: یک شخصیت دانشگاهی و مخالف رژیم سعودی از تشدید نظارت محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی بر شبکه‌های اجتماعی و نفوذ جاسوسان او در شبکه اجتماعی توئیتر خبر داد.

فارس: نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق پس از دیدار با آیت‌الله سیستانی در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از این دیدار گفت: مرجعیت از جدی نبودن گروه‌های سیاسی در انجام اصلاحات نگران است و زمان آن رسیده است تا مقامات عراقی، خواسته‌های تظاهرات‌کنندگان را اجرا کنند.

ایسنا: سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد؛ در اثر انفجار خودرو بمب‌گذاری‌شده‌ای در کابل تاکنون ۱۴ تن کشته و زخمی شده‌اند. بر اثر انفجار خودرویی در نزدیکی ساختمان وزارت کشور افغانستان هفت تن کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها