شناسه خبر : 32091 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایرنا: دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت حدود ۷۰ میلیون‌نفری فرانسه در نزدیکی نیروگاه‌های هسته‌ای زندگی می‌کنند که در معرض خطرات جدی ناشی از تشعشعات مواد رادیواکتیو قرار دارند.

ایسنا: یک بازرس ارشد سازمان ملل اظهار کرد؛ نقش آنگ سان سوچی در نقض حقوق بشر علیه مسلمانان روهینگیا همچنان «پرسشی بی‌پاسخ» است.

فارس: دولت آلمان از تمدید ماموریت نظامی یک‌ساله خود برای مقابله با عناصر باقی‌مانده داعش در سوریه و عراق خبر داد.

ایلنا: مرزبانان روسیه دو کشتی قاچاقچی اهل کره شمالی را پس از ورود به آب‌های این کشور در دریای ژاپن دستگیر کردند.

مهر: یک سایت اسرائیلی به قدرت نظامی و موشکی نیروهای فلسطینی اذعان کرد. سایت اسرائیلی واللا اذعان کرد که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از اقدام نیروهای گردان‌های القسام در تولید موشک R-160 شگفت‌زده شدند.

تسنیم: رئیس تیم مذاکره‌کننده طالبان گفت که این گروه به شرط آتش‌بس متقابل حاضر به توقف جنگ است و در صورت پایبندی آمریکا به توافق‌نامه نیز برای ازسرگیری مذاکرات آماده است.

فارس: سازمان ملل متحد به ابتکار ترکمنستان سال 2021 میلادی را به عنوان سال بین‌المللی «صلح و اعتماد» اعلام کرد.

ایسنا: با تداوم تنش‌ها بین کره جنوبی و ژاپن، سئول اعلام کرد جایگاه تجاری ژاپن را تنزل بخشیده و این کشور را از فهرست کشورهایی که در تجارت با آن تاییدیه‌های سریع دریافت می‌کنند خارج ساخته است.

ایلنا: نخست‌وزیر بریتانیا گفت که با انرژی و تعهد برای رسیدن به راه‌حلی در رابطه با برگزیت تلاش می‌کند.

فارس: سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که عملیاتی در جمهوری «کاباردینو-بالکاریا» آغاز شده و ماموران در آنجا، اعضای یک گروه تروریستی را که قصد حمله تروریستی داشتند، هدف قرار داده‌اند.

فارس: رئیس‌جمهور سوریه هفته گذشته میزبان 150 هیات خارجی متشکل از سندیکاهای کارگری بود. اسد در این دیدار تاکید کرد این کشور همچنان حامی محور مقاومت است.

 ایسنا: میشله باشلت کمیساریای ارشد حقوق بشر سازمان ملل، اتهام دریافت پول از مسوولان یک شرکت برزیلی را که در دام رسوایی مالی افتاده‌اند رد کرد.

تسنیم: دولت اردن وعده نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق غور اردن و شمال بحر المیت به اراضی اشغالی در صورت پیروزی‌اش در انتخابات کنست را رد و تاکید کرد که عواقب این امر، خطرناک است.

ایلنا: یک مقام مسوول وزارت دفاع عربستان از تصمیم این کشور برای پیوستن به ائتلاف بین‌المللی امنیت و حمایت از ناوبری دریایی و تضمین امنیت خطوط دریایی خبر داد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها