شناسه خبر : 31807 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

آزادی مخالف سعودی مشروط به تکذیب شکنجه

ایسنا نوشت: خانواده فعال زن سعودی اعلام کردند، او شرط آزادی در ازای تکذیب گزارش‌ها مبنی بر شکنجه شدنش در دوران حبس را رد کرده است. مقامات سعودی لجین الهذلول و ۱۲ فعال حقوق زنان را بیش از یک‌سال است که در بازداشت نگه داشته‌اند در حالی که عربستان به ممنوعیت رانندگی زنان که خواسته بسیاری از این بازداشت‌شدگان بوده، پایان داده است. رسانه‌ها این فعالان را به خیانت متهم می‌کنند. برادر لجین در توئیتر نوشت، لجین ابتدا با امضای سندی که در آن هرگونه شکنجه و تجاوز علیه خودش را تکذیب می‌کرد موافقت کرد و خانواده متعهد به سکوت در این باره شدند اما نیروهای امنیتی اخیراً خواسته‌اند او در نوار ویدئویی این تکذیبیه را اعلام کند.

شیخ زکزاکی در هند فقط اجازه دارد در بیمارستان باشد

خبرگزاری فارس نوشت: دختر شیخ ابراهیم زکزاکی خبر داد پدر وی در هند کاملاً آزاد نبوده و تنها اجازه دارد در بیمارستان باشد. «سهیلا زکزاکی» گفت پدر وی با مشکلات جسمانی زیادی از جمله فشار خون بالا مواجه است. وی افزود: با وجود آنکه شیخ زکزاکی برای درمان به هند منتقل شده است، اما وی آزاد نبوده و تنها اجازه دارد در بیمارستان باشد. سفارت نیجریه در هند نیز خبر داده است که او تحت کنترل این سفارت قرار دارد. شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه شب سه‌شنبه گذشته به همراه همسرش، ابوجا، پایتخت این کشور را به سوی هندوستان ترک کرد اما بعد از فشارهای امنیتی تصمیم به خروج از هند گرفته است.

پیام وزیر خارجه اسرائیل به همتای بحرینی به مناسبت عید قربان

ایلنا نوشت: وزیر خارجه اسرائیل حلول عید قربان را به همتای بحرینی خود تبریک گفت. «یسرائل کاتس» با انتشار توئیتی به زبان عربی نوشت: دوستم، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین برای شما و ملت بحرین عیدی مبارک به مناسبت عید قربان آرزو می‌کنم. وی در ادامه افزود: «امیدوارم میراث فرزندان ابراهیم که با یکدیگر اشتراک داریم، به صلح و برادری بین دو ملت و همکاری بین دو طرف بینجامد، مشتاقانه منتظر دیدار دوباره شما هستم.» کاتس و آل خلیفه ماه گذشته در حاشیه کنفرانسی در واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند. عادی‌سازی روابط اسرائیل با اعراب در دوره اخیر به ویژه با مشارکت رژیم صهیونیستی در فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی کشورهای عربی بسیار پررنگ شده است.

بازی مرگ و زندگی در هنگ‌کنگ

دنیای اقتصاد نوشت: خشونت‌ها هنگ‌کنگ را در آستانه یک مسیر غیرقابل بازگشت قرار داده است. این هشداری است که حاکم این دولت‌شهر اعلام کرد و گفت ادامه تصرف فرودگاه و اختلال در اقتصادی که شهره به هاب مالی آسیاست، هنگ‌کنگ را به این مسیر خطرناک خواهد کشاند. کری لام، مدیر اجرایی هنگ‌کنگ، در نخستین گفت‌وگوی عمومی‌اش از زمانی که معترضان فرودگاه را به تصرف خود در آورده‌اند، گفت: «برای بازگشت و احیای اقتصاد زمان زیادی لازم است.» با این حال وی در این سخنرانی اصرار داشت که مقامات توانایی اداره کردن امور را دارند. او افزود: «تنها کاری که باید صورت گیرد این است که علیه خشونت اقدام کنیم و شهرمان را از نو بسازیم.»

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها