شناسه خبر : 31481 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

گمانه‌زنی درباره احتمال استعفای آمانو

ایسنا نوشت: دیده‌بان اتمی سازمان ملل اعلام کرد، نمی‌تواند شایعات مبنی بر این مساله را تایید کند که رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است به دلایل مربوط به وضعیت سلامتش کناره‌گیری کند. دفتر خبری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد، یوکیا آمانو، رئیس این آژانس با اعضای دفتر حکام درباره برنامه‌های آتی‌اش در ارتباط است. این دفتر به سوالات رسانه‌ای درباره آمانو پاسخ داد و اعلام کرد: مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمان مناسب ارتباط رسمی با دفتر حکام خواهد داشت. گزارش‌ها درباره تغییر رهبری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مربوط به وضعیت احتمالی سلامت آمانو در زمانی منتشر شده که نگرانی‌ها درباره تنش‌های خاورمیانه ناشی از خروج آمریکا از توافق اتمی با ایران افزایش یافته است.

نامه‌ای حیرت‌برانگیز از سوی مفتی سعودی به «بن‌سلمان»

خبرگزاری فارس نوشت: «سفر الحوالی» مفتی عربستانی که در زندان به سر می‌برد در پاسخ به امان‌نامه بن‌سلمان چیزی نوشت که مقامات سعودی را متعجب کرد. «مجتهد» افشاگر معروف عربستانی در صفحه توئیتر خود نوشت که مسوولان سعودی اخیراً از «سفر الحوالی» مفتی عربستانی که در بازداشت به سر می‌برد خواسته‌اند تا با نوشتن نامه‌ای عذرخواهی کرده و آزاد شود. مجتهد همچنین نوشت که مسوولان سعودی از او خواسته‌اند تا توبه کرده و از افکار خود عقب‌نشینی کند، اما «سفر الحوالی» با نوشتن نامه‌ای که سعودی‌ها گمان می‌کردند نامه عذرخواهی باشد، به آل سعود و محمد بن‌سلمان هشدار داده است که اگر از ظلم و فساد دست برندارند، باید منتظر عواقب ناگواری باشند.

هشدار جهانی درباره پیامدهای خطرناک ابولا

ایرنا نوشت: رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد، شیوع ابولا در شهر «گوما» در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو ممکن است پیامدهای بسیار جدی به دنبال داشته باشد. شیوع ابولا در استان‌های «کیوو» و «ایتوری» کنگو، بزرگ‌ترین شیوع این بیماری پس از همه‌گیری سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود که جان ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر را در غرب آفریقا گرفت. در آستانه اولین سالگرد شیوع ابولا در کنگو، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، حدود دو هزار و 500 نفر به این ویروس مبتلا و یک هزار و ۶۶۵ نفر نیز کشته شدند. در پی انتشار اخبار مربوط به شناسایی اولین مورد ابتلا به ابولا در شهر گوما، به تلاش برای توقف شیوع این بیماری ضربه‌ای دیگر وارد کرد.

زرادخانه بزرگ نئونازی‌ها در ایتالیا

دنیای اقتصاد نوشت: پلیس ضدتروریسم ایتالیا با یورش به هواداران «نئونازی» [یک گروه راست افراطی در ایتالیا] که در حال جابه‌جایی سلاح بودند زرادخانه بزرگی از تسلیحات از جمله موشک‌های هوا به هوا و پرتابگرهای موشکی را توقیف کرد که به گفته مقام‌های پلیس «امری تقریباً بی‌سابقه» است. نیروهای پلیس به دنبال تحقیق از ایتالیایی‌هایی که در کنار تجزیه‌طلبان مورد حمایت روسیه در شرق اوکراین می‌جنگیدند اموالی را در شمال ایتالیا مورد بررسی قرار داده و توقیف کردند. در میان تسلیحات مکشوفه ۲۶ قبضه اسلحه، ۲۰ قبضه نیزه و ۳۰۶ مورد قطعات اسلحه مانند صدا‌خفه‌کن و چشمی [دوربین] تفنگ و بیش از ۸۰۰ گلوله با کالیبرهای مختلف کشف شد. این اسلحه‌ها عمدتاً ساخت اتریش، آلمان و آمریکا بودند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها