شناسه خبر : 31480 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایرنا: آژانس بین‌المللی انرژی گزارش داد که آمریکا در پنج سال آینده به بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی مایع (LNG) تبدیل می‌شود و چین نیز بزرگترین واردکننده این ماده خواهد بود.

ایرنا: مرکز پیو در تحقیقاتی که انجام داده به این نتیجه رسیده است که با بالا گرفتن خشونت و آزار و اذیت افراد مذهبی، محدودیت‌های دینی در سرتاسر جهان در حال افزایش است.

فارس: سفیر ترکیه در تاجیکستان گفت: سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی این کشور در اقتصاد تاجیکستان 200 میلیون دلار بوده است.

خبرآنلاین: سفارت آمریکا در ژاپن اعلام کرد که قرار است سفیر این سفارتخانه در ماه جاری میلادی بعد از دو سال خدمت از سمت خود کناره‌گیری کند.

مهر: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به مقامات لبنانی از موضع این کشور در حمایت از ملت فلسطین و حقوق و مبارزات آن و مخالفت قاطع با هرگونه طرح و توطئه علیه مساله فلسطین از جمله معامله قرن و کنفرانس اقتصادی بحرین قدردانی کرد.

فارس: آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه خبر داد که یک فروند کشتی نفتی امارات در تنگه هرمز ناپدیده شده است. یک مقام اماراتی گفته است: نفتکش مفقودشده در اختیار یا در خدمت امارات نیست و پیام امدادخواهی هم ارسال نکرده است.

ایسنا: رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد، کشورش ناگزیر است جنگنده‌های اف- 35 را به دلیل در اختیار داشتن سامانه‌های موشکی اس- 400 روسیه، به ترکیه نفروشد.

تسنیم: الجزایر بار دیگر مخالفت خود را با آنچه «مداخله نظامی خارجی در ادلب سوریه» خواند، اعلام و تاکید کرد که این مداخله، عمر بحران را طولانی خواهد کرد.

تسنیم: وزارت بهداشت فلسطین از ادامه بحران بی‌سابقه دارویی و بهداشتی در نوار غزه به سبب محاصره ظالمانه این منطقه خبر داده است.

تسنیم: نهادهای ناظر انتخاباتی در افغانستان با زیر سوال بردن اراده و توانایی دولت کابل برای برگزاری انتخابات شفاف ریاست‌جمهوری افغانستان تاکید کردند که برای تضمین شفافیت این روند هیچ سازوکاری وجود ندارد.

ایسنا: آمریکا اعلام کرد، امیدوار است که مذاکرات خلع سلاح اتمی با کره شمالی برگزار شود. پیونگ یانگ هشدار داد، رزمایش‌های میان کره جنوبی و آمریکا می‌توانند بر ازسرگیری مذاکرات مذکور اثر بگذارند.

فارس: رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای هدف قرار دادن تنوعی که در جامعه سوریه وجود دارد، تصریح کرد که گفت‌وگو راهکار مقابله با این حربه غرب است.

ایسنا: شورای نظامی انتقالی سودان و گروه‌های آزادی و تغییر بالاخره به توافق سیاسی که مردم این کشور انتظارش را داشتند، دست یافتند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها