شناسه خبر : 31170 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (جهان)

آنگلا مرکل دچار لرزش ناگهانی شد

ایلنا نوشت: صدراعظم آلمان در جریان دیدار با رئیس‌جمهوری اوکراین در برلین، دچار لرزش ناگهانی شد. به گزارش یورونیوز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در دیدار روز سه‌شنبه با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری جدید اوکراین، برای لحظاتی بدنش دچار لرزش شد. در ویدئوی منتشرشده تمام بدن مرکل می‌لرزد و او تلاش می‌کند تا خود را متعادل نگه دارد. این دیدار در برلین برگزار شد. وی کمی بعد به حالت عادی بازگشت و با زلنسکی برای شرکت در این مراسم به راه افتاد. در تصاویر بعدی لرزشی در بدن مرکل دیده نمی‌شود. آنگلا مرکل اندکی بعد در جمع خبرنگاران گفت که حالش خوب است و احتمالاً به اندازه کافی آب نخورده بوده است. دمای هوای برلین ۳۰ درجه سانتی‌گراد بود.

تب انتخابات در استانبول

دنیای اقتصاد نوشت: در یک تجربه نادر دموکراتیک در ترکیه‌، دو نامزد شهرداری استانبول در یک برنامه زنده تلویزیونی با یکدیگر به مناظره‌ای پرداختند که در ۱۷ سال گذشته در این کشور دیده نشده بود. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، مناظره بین بینالی ییلدیریم، نامزد حکومتی و نخست‌وزیر سابق این کشور با اکرم امام‌اوغلو، فردی که از سوی اپوزیسیون حمایت می‌شود، صورت گرفت. امام‌اوغلو در نظرسنجی‌ها پیشتاز است. امام‌اوغلو توانست در انتخابات شهرداری در ماه مارس با آرایی نزدیک به پیروزی برسد و همین امر موجب شد تا حزب عدالت و توسعه نسبت به نتیجه شکایت کند و در نهایت نیز شورای انتخابات ترکیه در اقدامی عجیب آرای استانبول را باطل اعلام کرد. این تصمیم با انتقادات فراوانی روبه‌رو شد.

آغاز رسمی کمپین ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰

ایسنا نوشت: دونالد ترامپ با حضور در میان جمعی از هواداران خود در فلوریدا، به طور رسمی کمپین انتخاباتی خود را آغاز کرد و بدین ترتیب وارد عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا شد. ترامپ دو شعار «دوباره آمریکا را عالی کنیم» و «آمریکا را عالی نگه داریم» را برای کمپین خود پیشنهاد کرد که از میان این دو، هواداران از شعار دوم بیشتر استقبال کردند. رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در فلوریدا، به تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا تاخت. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از ۲۰ هزار تن در فلوریدا در جریان سخنرانی ترامپ حاضر بودند. ترامپ در میان این جمع اظهار کرد، اقتصاد آمریکا برای سایر کشورها مایه رشک است.

قطع کمک مالی آمریکا به سه کشور آمریکای لاتین

ایران نوشت: دود سیاست‌های مهاجرتی رئیس‌جمهوری مهاجرستیز آمریکا به چشمان رهبران و مردم السالوادور، گواتمالا و هندوراس هم رفت. واشنگتن اعلام کرد، این سه کشور آمریکای لاتین آن‌طور که ترامپ می‌خواسته جلوی موج مهاجران به آمریکا را نگرفته‌اند و از این‌رو ترامپ دیگر صدها میلیون دلار کمک مالی‌ را به این سه کشور نمی‌پردازد. پس از آنکه کاخ سفید از توقف کمک مالی به السالوادور، هندوراس و گواتمالا خبر دادند، وزارت کشور آمریکا هم تایید کرد که دولت واشنگتن پیش از اعلام رسمی این خبر کنگره را در جریان تصمیم خود گذاشته بود. قانونگذاران کنگره پیشتر تصویب کرده بودند از بودجه سال‌های 2017 و 2018 به این سه کشور آمریکای لاتین 550 میلیون دلار کمک شود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها