شناسه خبر : 29802 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (جهان)

اولویت کاری زن محجبه کنگره آمریکا

جمهوری اسلامی نوشت: «الهام عمر» اولین زن محجبه کنگره آمریکا گفت قصد دارد در راستای ترقی هرچه بیشتر آمریکا در زمینه اصول همبستگی و آزادی دینی تلاش کند. این نماینده کنگره گفته بسیار خوشحال است و افتخار می‌کند که نماینده مردمی است که او را انتخاب کردند و به او فرصت تلاش برای تصحیح مسیر دموکراسی و مبارزه برای بشریت را دادند. وی درباره سوگند یاد کردن به قرآن کریم گفت: آن نسخه قرآن را در سال 1374 که به عنوان یک پناهجو به آمریکا آمدم، از پدربزرگم هدیه گرفتم. الهام عمر وابسته به حزب دموکرات آمریکاست که در سال 1395 موفق به کسب کرسی در مجلس نمایندگان ایالت مینه‌سوتا شد.

جو بایدن توانایی شکست ترامپ را دارد

دنیای اقتصاد نوشت: جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا گفته که در آخرین مراحل تصمیم‌گیری در خصوص ورود به رقابت‌های انتخابات سال ۲۰۲۰ است. دموکرات‌ها در حال سبک و سنگین کردن نامزدهای خود هستند، چراکه به دنبال تعیین نامزدی هستند که توانایی شکست دونالد ترامپ را داشته باشد. دموکرات‌ها به دنبال ارزیابی گزینه‌های دو طیف مختلف این حزب هستند. طیف میانه‌روها و کسانی که سابقه حضور در واشنگتن را داشته‌اند و طیف دیگر نیروهای تازه‌نفس و بیشتر لیبرال که در طیف چپ حزب قرار دارند. با این حال بسیاری از دموکرات‌ها و همچنین کمک‌کنندگان مالی به حزب تمایل دارند که جو بایدن نامزد این حزب برای رقابت‌های ریاست‌جمهوری شود. استدلال این است که بایدن توانایی شکست دونالد ترامپ را دارد.

پذیرش پناهندگی دختر عربستانی

خبرگزاری مهر نوشت: سازمان ملل متحد در تایلند با درخواست پناهندگی رهف محمد القنون، دختر ۱۸ساله سعودی موافقت کرد. به دنبال حساسیت‌های به وجود آمده در خصوص حضور یک دختر عربستانی در فرودگاه بانکوک، آژانس پناهندگان سازمان ملل با وی گفت‌وگو کرده و تحقیقاتی را در خصوص ادعای وی مبنی بر در خطر بودن جانش انجام داده است. دولت تایلند اعلام کرد تصمیم خود مبنی بر استرداد یک دختر پناهجوی عربستانی را «به دلایل امنیتی» لغو کرده است. «رهف محمد القنون» که هم‌اکنون در تایلند به سر می‌برد قرار بود به کویت بازگردانده شود. مسوولان اعلام کردند که با ارسال پرونده به استرالیا از مقامات دولت کانبرا خواسته‌اند تا درخواست این جوان را بپذیرند.

بندبازی «اون» روی طناب چین و آمریکا

ایران نوشت: در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از در جریان بودن مذاکرات واشنگتن - پیونگ یانگ برای تعیین محل دیدار دوم خود با رهبر کره شمالی خبر می‌دهد و به روابط عمیقی که با کیم جونگ اون دارد می‌بالد، رهبر کره شمالی تولد 35سالگی خود را در چین و در کنار شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین و اصلی‌ترین رقیب ترامپ جشن گرفت. اقدامی که بی‌تردید حامل پیام‌های متعدد برای واشنگتن است. به گزارش واشنگتن‌پست، تلویزیون‌های دولتی کره شمالی و چین دیروز سه‌شنبه ضمن تایید خبر سفر کیم و همسرش به پکن در گزارش‌های خود اعلام کردند، کیم و همسرش که به دعوت شی به چین رفته‌اند تا روز پنجشنبه در چین می‌مانند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها