شناسه خبر : 29801 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

باخبرگزاری‌ها (جهان)

مهر: روزنامه انگلیسی «گاردین» تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نوار غزه را به بزرگ‌ترین زندان جهان تبدیل کرده است. در این گزارش تاکید شده است که در ماه جاری، ۱۰ سال از حمله گسترده رژیم صهیونیستی علیه دو میلیون فلسطینی در نوار غزه پس از عقب‌نشینی این رژیم از این منطقه در سال ۲۰۰۵ می‌گذرد و اسرائیل نوار غزه را به بزرگ‌ترین زندان روی زمین تبدیل کرده است.

ایرنا: نخست‌وزیر پاکستان گفت: اسلام‌آباد از گذشته تاکنون این موضع را داشته که هیچ راه‌حل نظامی برای پایان جنگ در افغانستان وجود ندارد. «عمران خان» گفت: موضع پاکستان همواره بر این بوده است که هیچ راه‌حل نظامی برای مساله افغانستان وجود ندارد و امروز جهان این را پذیرفته است.

ایسنا: به گفته تحلیلگران سفر غیرمنتظره رهبر کره شمالی به چین علاوه بر اینکه منجر به یک دوره جدید از نشست‌ها درباره شبه‌جزیره کره می‌شود، می‌تواند تلاشی به منظور فشار وارد کردن به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با تداوم بن‌بست در مذاکرات مربوط به خلع‌سلاح هسته‌ای کره شمالی نیز باشد.

ایلنا: روسای جمهوری آمریکا و فرانسه عواقب خروج واشنگتن از سوریه را بررسی و بر مخالفت با استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور تاکید کردند.

تسنیم: سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد که ریاض از پاسخ دادن به سوالات درباره پرونده قتل خاشقجی طفره می‌رود. کریستوفر بورگر تاکید کرد آلمان بارها از عربستان خواسته است تا با تیم تحقیقاتی ترکیه در این پرونده همکاری کند و ریاض در این پرونده باید توضیحاتی صادقانه و منطبق با معیارهای بین‌المللی ارائه کند.

ایلنا: پارلمان عراق تصمیم دارد اسامی شخصیت‌های سیاسی را که اخیراً به صورت غیررسمی از سرزمین‌های اشغالی دیدار کرده‌اند، منتشر کند. وزارت خارجه اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای در شبکه توئیتر اعلام کرد: «سال گذشته میلادی سه هیات به صورت غیررسمی از سرزمین‌های اشغالی دیدار کردند.»

تسنیم: سخنگوی ارشد دولت ژاپن گفت که روابط با کره جنوبی در شرایط سختی قرار دارد و به این ترتیب هشدار داد که تنش میان این دو همسایه و متحدان اصلی آمریکا ممکن است شدیدتر شود.

مهر: پیش‌نویس طرح جمهوریخواهان آمریکا برای حمایت بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی و ممنوعیت فعالیت‌های «بایکوت اسرائیل» با مخالفت دموکرات‌ها مواجه شده است. جمهوریخواهان حاضر در سنای آمریکا پیش‌نویس طرحی را آماده کرده‌اند که شامل حمایت از اسرائیل و اردن و اعمال برخی تحریم‌ها علیه سوریه است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها