شناسه خبر : 29607 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

باخبرگزاری‌ها (جهان)

ایسنا: خبرگزاری آناتولی ترکیه تصاویر جدیدی از تیم ترور جمال خاشقجی منتشر کرد. تیم ویژه‌ای از دستگاه اطلاعات، مدیریت اطلاعات و مبارزه با تروریسم در استانبول فایل‌های ۱۴۷ دوربین مداربسته در ۸۰ منطقه استانبول از جمله فرودگاه بین‌المللی آتاتورک و مناطق لافنت و سلطان احمد را مورد بررسی قرار دادند. این فایل‌ها تحرکات گام‌به‌گام تیم ۱۵نفره عربستانی از لحظه ورود به ترکیه تا زمان ترک آن را نشان می‌دهند.

تسنیم: گروه تروریستی داعش 700 زندانی خود را در شرق سوریه در نزدیک مرز با عراق اعدام کرد. گروه وابسته به مخالفان سوری موسوم به دیده‌بان حقوق بشر روز چهارشنبه اعلام کرد: این اعدام‌شدگان از جمله 1350 غیرنظامی و جنگجویی هستند که داعش آنها را در منطقه‌ای در نزدیک مرز سوریه با عراق زندانی دارد.

فارس: تصاویر ماهواره‌ای از سرقت نفت سوریه از شرق این کشور توسط تروریست‌ها و حامیانشان حکایت دارد. این تصاویر توسط ماهواره و هواپیماهای شناسایی روسیه ضبط شده است.

مهر: رئیس‌جمهور چین اعلام کرده که کشورش به دنبال هژمونی در صحنه سیاسی جهانی نیست. «شی جین پینگ» با اشاره غیرمستقیم به رفتار یک‌جانبه آمریکا در نظام بین‌الملل به کشورهای خارجی نسبت به تحمیل سیاست‌هایشان بر پکن هشدار داد.

ایلنا: «امِت سولیوان» قاضی فدرال مسوول پرونده «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید، صدور رای علیه وی را به ۹۰ روز دیگر موکول کرد. فلین که به جرائم مختلفی از جمله دروغ گفتن به ماموران اف‌بی‌آی متهم شده و به آنها اعتراف کرده است، در بدترین حالت حداکثر به شش ماه حبس محکوم خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود حتی یک روز را در زندان سپری نکند.

فارس: «فیاض بن حامد بن رقاد الرویلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح عربستان سعودی روز سه‌شنبه با «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان دیدار کرد.

مهر: یک منبع آگاه در دولت تونس از رایزنی‌های «قائد باجی السبسی» رئیس‌جمهوری این کشور با طرف‌های عربی برای رفع تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب خبر داد.

ایسنا: ملک سلمان در جریان سخنرانی در نشست کابینه این کشور در کاخ الیمامه در شهر ریاض بودجه سال ۲۰۱۹ را مصوب کرد و آن را بزرگ‌ترین بودجه تاریخ عربستان برشمرد.

ایلنا: خبرگزاری آناتولی گزارش داد که هزار و ۹۳۴ نفر تاکنون در رابطه با کودتای سال 2016 به حبس ابد محکوم شده‌اند. از میان این افراد، ۹۷۸ نفر به حبس ابد و ۹۵۶ نفر به اشد مجازات محکوم شده‌اند که در ترکیه جایگزین حکم اعدام‌ شده و محکومان به آن شرایط سخت‌تری را نسبت به زندان عادی از سر می‌گذرانند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها