شناسه خبر : 34480 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

سفرهای تجاری در دوران پس از همه‌گیری

اعلانات عمومی، در بهترین حالت، نگران‌کننده‌اند

سفرهای تجاری در دوران پس از همه‌گیری

ترجمه:نیما شایان‌مهر- دولت‌ها مایل‌اند که کارمندان به سر کار بازگردند تا خسارت‌های ناشی از کووید 19 را محدود کنند. همچنین برخی شرکت‌ها راغب به فرستادن کارمندان به بیرون برای یافتن مشتریان جدید هستند. اما کشف واکسن برای دست‌کم 12 ماه آینده دور از انتظار است. به همین دلیل، سفر تجاری بعدی شما ممکن است آزمونی طاقت‌فرسا باشد. اعلان‌های عمومی‌ای را که مسافران خواهند شنید، متصور شوید.

دینگ‌دینگ. به فرودگاه تغییرنام‌یافته هیثرو وی استیشن‌5 خوش آمدید. ما تصور می‌کنیم که در شرایط کنونی واژه «ترمینال» ممکن است کمی برای مسافران ناخوشایند باشد. لطفاً جامه‌دان‌های خود را تحویل دهید تا ضدعفونی بشوند: دارندگان کیف‌های چرم ناب، عذرخواهی ما را پذیرا باشند، چون لک و ردهای احتمالی محتمل است. اما نگران نباشید، این امر می‌تواند عذر موجه خوبی برای خرید نرفتن در مقصدتان باشد. بعد از تحویل جامه‌دان‌ها، مستقیم به بخش امنیتی بروید تا بینی و دمای بدنتان چک شود. از آنجا که هر فرد باید شش فوت (دو متر) با دیگران فاصله داشته باشد، صف در حال حاضر دورتادور ساختمان کشیده شده است. وقتی از بخش امنیتی گذشتید، به قسمت فری‌شاپ بروید. جایی که می‌توانید از مجموعه کامل ضدعفونی‌کننده‌های دست ما انتخاب کنید. امیدواریم قبل از وارد شدن، غذا میل کرده باشید، چون هیچ‌کدام از رستوران‌ها باز نیستند. ایمن سفر کنید. دینگ‌دینگ.

به پرواز شماره 107 هواپیمایی فلان به مقصد نیویورک خوش آمدید. من خلبانِ شما، کاپیتان ریچاردز هستم. قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی به این معنی است که کمک‌خلبانی وجود ندارد، چون فضای کافی در کابین برای بیش از یک نفر نیست. اما نگران نباشید، من یک فلاسک قهوه با خود دارم و تاکنون در پروازی نخوابیده‌ام. اگر هر 30 دقیقه اطلاعات جدیدی به شما ندهم، خدمه پرواز به در کابین خواهند کوبید.

ما قادر نخواهیم بود که غذا و نوشیدنی معمول در پرواز را به شما ارائه دهیم، اما لطفاً از بطری آب، بسته‌های آجیل شور و تنقلات رایگان و همچنین صندلی خالی کنار خود لذت ببرید. یک اخطار به آنها که تصمیم به نشستن کنار پنجره گرفته‌اند. مسافرین باید قوانین فاصله‌گذاری را مراعات کنند، بنابراین اگر مسافران در صندلی راهرو به خواب رفته باشند، شما اجازه ندارید خود را به زور از آنجا عبور دهید. تحت هر شرایطی، تنها سه نفر می‌توانند در صف انتظار دستشویی قرار بگیرند. همچنین بهتر است در استفاده از آب سرویس بهداشتی مراعات کنید. اگر به چیز دیگری نیاز داشتید، خدمه پرواز به کمک شما خواهند آمد. از آنجا که آنها ابتدا باید لباس ایمنی بپوشند، چند دقیقه به آنها فرصت دهید. خانم‌ها و آقایان، شما به فرودگاه JFK وارد شده‌اید. خبرهای خوب و بدی برای شما داریم. خبر خوب اینکه ترافیک مسافران از حالت عادی کمتر است. خبر بد اینکه، با توجه به اینکه نیاز به ضدعفونی کردن دستگاه پاسپورت‌خوان الکترونیکی بعد از هر استفاده وجود دارد، صف قسمت مهاجرت، کماکان دو ساعت به طول خواهد انجامید. همچنین شما نمی‌توانید از موبایل خود برای تماس، مادامی‌که در محوطه انتظار قرار دارید، استفاده کنید. به سرزمین آزادی خوش آمدید. شجاع باشید.

عصر بخیر و ممنون از اینکه هتل برزخ را برای اقامت خود انتخاب کرده‌اید. شعار ما این است: هر زمان که خواستید می‌توانید چک‌این کنید، اما اگر صدای سرفه‌تان را بشنویم، هیچ‌وقت نمی‌توانید اینجا را ترک کنید. کلید ضدعفونی‌شده اتاق شما هم‌اینک در یک پاکت ضدعفونی‌شده قرار دارد. متاسفانه، ازآنجاکه تنها یک نفر هرزمان می‌تواند سوار آسانسور شود، زمان انتظار برای رسیدن به اتاقتان، 60 دقیقه است. در همین حال، تاخیری مشابه در زمان صبح نیز اعمال می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید به قرار ملاقاتی برسید، بهتر است زودتر از موعد هتل را باخبر کرده باشید. هیچ حمل‌کننده جامه‌دانی وجود ندارد، از این‌رو امیدواریم سبک سفر کرده باشید.

برای کاهش ریسک کارکنان، اتاق تنها پس از رفتن شما نظافت خواهد شد، بنابراین رختخواب را خودتان مرتب کنید. با خیالی آسوده شامپو را به خانه ببرید، هیچ‌کس حاضر نیست از آن استفاده کند. استخر، سونا و بار به علل روشنی بسته هستند و خدمات اتاق نیز دایر نیست. از اقامت خود لذت ببرید.

صبح همگی بخیر و به کنفرانس مدیران ریسک 2020 خوش آمدید. یا شاید بهتر باشد آن را کنفرانس ریسک‌پذیرها بنامیم؟ تضمین می‌کنیم که اینجا یک اتاق کاملاً ضدعفونی‌شده است. شعار امسال ما: ما به سلامت شما می‌اندیشیم، چون کارفرمای شما نمی‌اندیشد. در هنگام بخش سوالات، میکروفونی در اختیارتان نمی‌گذاریم، بنابراین لطفاً تا جایی که می‌توانید بلند صحبت کنید. جلسات پنلی در موقعیت فعلی دشوار هستند، به همین دلیل ما به دو سخنران در دو سمت مقابل جایگاه محدود شده‌ایم.

احتمال می‌دهیم بوفه نهار در دسترس نباشد، بنابراین در خارج از مرکز کنفرانس به دنبال یکی از ایستگاه‌های غذای خیابانی باشید. انتخاب شما یک مدیریت ریسک حقیقی خواهد بود. این نشست بدون نمایشگاهی از پوسترها در سرسرا، یک کنفرانس نمی‌بود. اسپانسرهای ما از دیدار شما خوشوقت خواهند شد، البته تنها از یک فاصله مطمئن و با پوشیدن ماسک. در انتها، با درهای خروج پشت سر من، در راست و چپ آشنا شوید. واضح است که آنها برای زمان وقوع حریق در نظر گرفته شده‌اند، اما هنگامی ‌که کسی سرفه کرد نیز می‌توانند مفید واقع شوند.

منبع: اکونومیست

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها