شناسه خبر : 30466 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (جهان)

ایسنا: در اعتراض به اقدام سازمان کشورهای آمریکایی در به رسمیت شناختن نماینده رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به عنوان فرستاده کاراکاس در این نهاد منطقه‌ای تا زمان برگزاری انتخابات جدید در این کشور آمریکای لاتین، کاراکاس اعلام کرد این نهاد را ترک می‌کند.

ایلنا: دادستان کل کلمبیا اعلام کرد یک گروه مسلح با رخنه کردن به سازمان‌های دولتی جنوب این کشور قصد اجرای حمله تروریستی علیه رئیس‌جمهوری را داشتند که این اقدام آنها خنثی شد.

فارس: وزیر دفاع روسیه از حضور ۳۵ وزیر دفاع کشورهای مختلف جهان در نشست امنیتی مسکو که قرار است بیست و سوم ماه جاری میلادی به مدت دو روز برگزار شود، خبر داد.

ایسنا: رهبر جریان صدر عراق ادعا کرد که ۱۶ سال از زمان سقوط صدام دیکتاتور گذشته است و مردم عراق همچنان به حاشیه رانده شده‌اند و این کشور همچنان از خارج اداره می‌شود.

ایلنا: «دالایی لاما»، رهبر معنوی بوداییان جهان، در دهلی‌نو به خاطر عفونت ریه در بیمارستان بستری شده است. سخنگوی دالایی لاما روز چهارشنبه گزارش داد که وضعیت جسمی وی رو به بهبود است.

فارس: «سائوله مصطفی اوا» دستیار «دریغا نظربایوا» دختر «نورسلطان نظربایف» رئیس‌جمهور سابق قزاقستان، از عدم شرکت وی در انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری این کشور، خبر داد.

میزان: نخست‌وزیر پاکستان همتایان خود از رژیم صهیونیستی و هند را به دلیل وعده الحاق کرانه باختری و کشمیر به اراضی تحت کنترل خود، به ورشکستگی اخلاقی متهم کرد.

فارس: «راجر ویکر» سناتور جمهوری‌خواه و «بن کاردین» سناتور دموکرات آمریکایی با ارائه یک طرح فراحزبی به کنگره این کشور به دنبال اعمال تحریم علیه ترکیه به اتهام بازداشت شهروندان آمریکایی و یکی از کارکنان محلی کنسولگری واشنگتن در ترکیه هستند.

ایرنا: کلیر گرادی که بعد از استعفای کرستین نیلسن وزیر امنیت داخلی آمریکا سرپرستی این وزارتخانه را بر عهده داشت استعفای خود را به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ارائه کرده است.

ایلنا: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در تماسی تلفنی با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان، گفت‌وگو کرد. این در حالی است که شماری از قانونگذاران آمریکایی، حتی در حزب جمهوریخواه، بن سلمان را مسوول قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی می‌دانند.

تسنیم: نماینده روسیه در شورای امنیت اعلام کرد، طرح بازگشت داوطلبانه پناهجویان سوری به کشورشان از تابستان سال گذشته در نتیجه تلاش‌های مقامات مسکو و دمشق با موفقیت در حال اجراست و تقریباً روزانه هزار پناهجو به خاک سوریه بازمی‌گردند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها