شناسه خبر : 29234 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (جهان)

جنگ تجاری احمقانه‌ترین کار در دنیاست

ایلنا نوشت: «جک ما» غول صنعت فناوری به شدت از جنگ تجاری میان آمریکا و ایالات‌متحده انتقاد کرد. وی روز دوشنبه در نشستی در شانگهای که چین میزبان آن بود گفت: «جنگ تجاری احمقانه‌ترین کار در دنیاست.» بنیانگذار پایگاه اینترنتی علی‌بابا گفت که هدف تجارت باید افزایش صلح و ارتباط باشد و نه منازعه. وی همچنین افزود که افزایش حمایت‌گرایی در اقتصاد اشتباه است. جک ما افزود: «کسی نمی‌تواند از تجارت آزاد جلوگیری کند.» پس از به قدرت رسیدن «دونالد ترامپ»، رئیس ‌جمهوری آمریکا، جک ما با وی دیدار کرد و وعده داد که با کمک به تجارت‌های خرده‌پای ایالات‌متحده مشاغل بسیاری را در این کشور ایجاد کند.

چراغ سبز بن طلال به ولیعهد عربستان

دنیای اقتصاد نوشت: ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی اظهار کرد: «جمال خاشقجی تنها دوست من نبود بلکه او با من کار هم کرده بود و شبکه العرب آخرین جایی بود که او در عربستان در آنجا کار کرد. جمال خاشقجی یک اصلاح‌طلب بود نه یک مخالف.» وی در عین حال، با چراغ سبز نشان دادن به ولیعهد سعودی گفت: «من می‌دانم ولیعهد عربستان دوباره اعتبار خود را بازمی‌یابد و صددرصد تبرئه می‌شود.» این شاهزاده سعودی به موضوع بازداشتش برای یک‌سال اشاره کرد و گفت: «کمپین بازداشت‌ها در عربستان در آن زمان در تاریخ عربستان مهم بود. بسیاری از کسانی که بازداشت شدند به دلیل گسترش فساد در عربستان مستحق آن بودند.»

علت کشتار کودکان یمن نابلدی سعودی‌هاست

کیهان نوشت: 18 مردادماه بعد از انتشار خبر حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در شهر «ضحیان» در استان صعده، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که بر اثر جنایت ائتلاف سعودی، ۵۱ کشته و ۷۹ تن دیگر زخمی شده‌اند که ۴۰ تن از کشته‌شدگان کودک زیر ۱۵ سال بودند. حالا رئیس‌جمهور آمریکا درباره این حمله و اینکه آیا همچنان خواهان ادامه فروش سلاح به عربستان است، پاسخ داده و ادعا کرده که دلیل این حمله نابلدی سعودی‌ها در استفاده از تسلیحات بوده است. آنچه اتفاق افتاد یک نمایش خوفناک بود. ترامپ برای توجیه این جنایت نابلدی سعودی‌ها را ذکر کرده است که این امر را می‌توان عذر بدتر از گناه دانست.

رایزنی العبادی و العامری برای تکمیل دولت عراق

جوان نوشت: نخست‌وزیر سابق عراق درباره تکمیل تشکیل دولت جدید عراق و اهمیت تلاش برای تداوم ثبات امنیتی در این کشور رایزنی کرد. به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، در بیانیه دفتر حیدر العبادی نخست‌وزیر پیشین عراق آمده است: العبادی در ملاقات با هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح اوضاع سیاسی و امنیتی عراق را بررسی کرد. این بیانیه افزود: در این ملاقات تکمیل تشکیل دولت و اهمیت تلاش برای تداوم ثبات امنیتی و آبادانی و سرمایه‌گذاری ایجاد فضای سیاسی باثبات و حفظ دستاوردها و تداوم آنها بررسی شد. پارلمان عراق روز ۲۴ ماه جاری میلادی به ۱۴ وزیر کابینه معرفی‌شده از سوی عادل عبدالمهدی رای اعتماد داد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها