شناسه خبر : 35535 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

پارلمان تونس به کابینه المشیشی رای اعتماد داد

ایسنا نوشت: پارلمان تونس با ۱۳۴ رای مثبت به دولت هشام المشیشی نخست‌وزیر مکلف این کشور رای اعتماد داد. پس از کسب رای اعتماد از پارلمان، دولت هشام المشیشی مقابل قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس در کاخ ریاست‌جمهوری قرطاج ادای سوگند خواهد کرد. جلسه عمومی پارلمان برای اعطای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی المشیشی ۱۱ ساعت و ۲۵ دقیقه به طول انجامید. دولت المشیشی دومین کابینه‌ای است که پارلمان تونس از زمان انتخابات پارلمانی ۲۰۱۹ به آن رای اعتماد می‌دهد و سومین دولتی است که ظرف چند ماه به کابینه معرفی می‌شود. نخست‌وزیر مکلف تونس در سخنرانی گفت: بر تعهدم به همکاری سازنده با تمامی اقشار و احزاب سیاسی تاکید می‌کنم.

موریس بیش از سه میلیارد ین از ژاپن غرامت می‌خواهد

ایرنا نوشت: مقامات موریس کشوری کوچک و جزیره‌ای واقع در حاشیه اقیانوس آرام از دولت ژاپن خواستند به منظور پرداخت خسارت به ماهیگیرانی که به دلیل نشت مواد نفتی از یک کشتی ژاپنی، قایق و همچنین شغل خود را از دست داده‌اند 4 /3 میلیارد ین (۳۴ میلیون دلار) خسارت پرداخت کنند. بر اساس طرح پیشنهادی کشور جزیره‌ای موریس این خسارت برای ساخت ۱۰۰ قایق ماهیگیری، آموزش ۴۷۵ ماهیگیر و ۶۰ قایقران هزینه خواهد شد. کشتی واکاشیو اواخر مرداد سال جاری هنگامی که از چین به مقصد برزیل در حرکت بود به یک صخره دریایی برخورد کرد و بیش از هزار تن روغن از این کشتی باری به دریا نشت کرد.

تمجید بحرین از امارات بعد از سازش با اسرائیل

خبرگزاری فارس نوشت: شاه بحرین به دنبال انتقادهای گسترده از عربستان و امارات در سازش با رژیم صهیونیستی در دیدار با مشاور رئیس‌جمهور آمریکا سعی در تبرئه این رژیم‌های عربی کرد. خبرگزاری بحرین اعلام کرد که شاه این کشور به «جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید گفته که ثبات در منطقه خلیج‌فارس در همه شرایط به عربستان سعودی وابسته است. «حمد بن عیسی آل خلیفه» از آنچه تلاش‌های مستمر دولت آمریکا در جهت برقراری امنیت، صلح و ثبات در خاورمیانه خواند قدردانی کرد و گفت که بحرین به عمق و قدرت روابط استراتژیک تاریخی با آمریکا افتخار می‌کند. شاه بحرین در منامه میزبان جرد کوشنر مشاور «دونالد ترامپ» و هیات همراه وی بود که به بحرین سفر کردند.

ترامپ: سکته نکرده بودم

ایلنا نوشت: روایت یک روزنامه‌نگار آمریکایی درباره آماده‌باش سال گذشته به معاون رئیس‌جمهور این کشور برای جانشینی دونالد ترامپ، واکنش رئیس‌جمهور را در پی داشت و او این موضوع را «خبر جعلی» توصیف کرد. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری به گمانه‌زنی‌های تازه درباره وخامت حال جسمانی خود در نوامبر سال ۲۰۱۹ و آماده‌باش «مایک پنس» برای جایگزینی او و عهده‌دار شدن ریاست‌جمهوری این کشور واکنش نشان داد. «مایکل اشمید» روزنامه‌نگار نیویورک‌تایمز در کتابی که قرار است به زودی در آمریکا منتشر و پخش شود، خبر داد که رئیس‌جمهور آمریکا نوامبر ۲۰۱۹ در یک اقدام از قبل اعلام‌نشده به یک بیمارستان نظامی در پایتخت رفت و مورد معالجه قرار گرفت.

دراین پرونده بخوانید ...