شناسه خبر : 35351 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایسنا: در حالی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از رایزنی موساد با مسوولان عالی‌رتبه قطری جهت تمدید ارسال کمک‌های نقدی این کشور برای حماس صحبت کرده‌اند، رئیس کمیته قطری بازسازی غزه تاکید کرد: این رایزنی‌ها جدید نبوده و تلاشی مستمر برای سهولت بخشیدن به انتقال این کمک‌ها هستند.

فارس: ولیعهد پیشین و ولیعهد کنونی سعودی از مدت‌ها پیش با هم درگیر و در حال رقابت‌اند؛ این درگیری، به واشنگتن نیز کشیده شده است تا هر کدام به‌زعم خود بتوانند از حمایت دولتمردان آمریکایی برخوردار شوند.

ایرنا: «عبدالعزیز صالح بن حبتور» نخست‌وزیر یمن در دیدار با «لیز گراندی» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل تاکید کرد که حذف نام عربستان از فهرست نقض‌کنندگان حقوق کودکان، لکه ننگی بر پیشانی این سازمان و جامعه جهانی و نشان دادن چراغ سبز به متجاوزان برای ارتکاب قتل‌عام‌های روزانه علیه کودکان و زنان یمنی است.

ایسنا: معاون وزیر خارجه چین گفت: ماه‌های آتی برای روابط چین و آمریکا بسیار حساس و مهم هستند. ما باید تمرکز خود را حفظ کنیم و نباید با نیروهای افراطی مختلف از یکدیگر دور شویم و از مسیر اصلی خارج شویم. روابط بین پکن و واشنگتن مهم است و نباید از مسیر اصلی خودش منحرف شود.

فارس: در ادامه تنش بین یونان و ترکیه، وزیر خارجه یونان گفت که از حق حاکمیت و حقوق این کشور در شرق مدیترانه دفاع خواهد کرد.

ایسنا: دونالد ترامپ گفت: ما در حال حاضر با روسیه بر سر بسته تسلیحات اتمی درگیر هستیم و آنها می‌خواهند این مساله انجام شود. فکر نمی‌کنم آنها منتظر بمانند. آنها می‌خواهند این مساله، این کار انجام شود. این یک کار بزرگ است. این بزرگ‌ترین مشکل در جهان حال حاضر است.

ایلنا: دو منبع آگاه اعلام کردند که «عبد ربه منصور هادی»، رئیس دولت مستعفی یمن، عربستان سعودی را به مقصد آمریکا برای درمان ترک خواهد کرد.

فارس: رئیس‌جمهور کوبا اقدامات تازه دولت آمریکا از سوی دولت «دونالد ترامپ» را گامی برای نابود ساختن انقلاب کشورش خطاب و آن را محکوم کرد.

ایرنا: با اینکه همه کشورهای اروپایی در بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به سر می‌برند، اما آمار و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انگلیس از هر نظر در بدترین وضعیت به نسبت تمام کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD) قرار دارد.

ایلنا: نیروی دریایی انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو فروند کشتی جنگی این کشور به پایگاه دریایی آمریکا در بحرین پیوسته‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...