شناسه خبر : 35214 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

۳۲۰ میلیارد دلار ضرر کرونا به گردشگری جهان

بایدن، ترامپ را به هراس‌افکنی عامدانه در میان آمریکایی‌ها متهم کرد

۳۲۰ میلیارد دلار ضرر کرونا به گردشگری جهان

کمتر از صد روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی‌مانده و مباحث مختلف و گمانه‌های جدی درباره احتمالات رئیس‌جمهوری آینده آمریکا مطرح است. نامزد مفروض دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ را به ایجاد ترس و وحشت تعمدی در بین مردم با هدف جلب آرای رای‌دهندگان مردد در آستانه انتخابات نوامبر متهم کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ تبلیغاتی را که اخیراً کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرده، به باد انتقاد گرفت. کمپین ترامپ در این تبلیغات ادعا می‌کند که بایدن قصد دارد بودجه پلیس را قطع کند؛ اقدامی که به گفته ترامپ منجر به افزایش نرخ جرم و جنایت و زمان انتظار طولانی‌تر برای افرادی که با مرکز فوریت‌های پلیس تماس می‌گیرند، خواهد شد. این در حالی است که بایدن از جنبش قطع بودجه پلیس حمایت نکرده و کمپین انتخاباتی‌اش اعلام کرده بایدن از تخصیص بودجه بیشتر برای برنامه‌های جامعه‌محور پلیس حمایت می‌کند. بایدن در یک رویداد انتخاباتی در ایالت دلاور گفت: شما برخی از این تبلیغات را دیده‌اید. در این تبلیغات شهرهایی را می‌بینید که در آنها آتش‌سوزی رخ داده و با مرکز فوریت‌های پلیس (۹۱۱) تماس می‌گیرند.

پلوسی: ویلیام بار مرید ترامپ است نه دادستان کشور

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دادستان کل این کشور را بعد از ایراد شهادت در کنگره مورد حمله قرار داده و او را «مرید» دونالد ترامپ و «مثل یک حباب» خواند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: ویلیام بار، دادستان کل آمریکا مثل یک حباب بود. او به جای آنکه دادستان کل کشور باشد همچون یک مرید برای رئیس‌جمهور عمل کرد. پلوسی درباره دفاعیه ویلیام بار از استفاده از ماموران فدرال علیه معترضان در آمریکا گفت: شما قرار نیست افرادی را همچون نیروهای یورش سریع به صحنه‌ها اعزام کنید. او باید به خاطر آنچه در میدان لافایت انجام داد پاسخگو باشد. او مثل یک حباب بود؛ مثل یک مرید برای رئیس‌جمهور آمریکا بود. پلوسی مشخصاً ویلیام بار را از بابت تصمیم دولت متبوعش برای فرستادن ماموران امنیتی فدرال به برخی شهرهای آمریکا هدف حمله قرار داد. ویلیام بار از اقدام برای فرستادن این ماموران به هدف محافظت از اموال فدرال در شهر پورتلند در زمان برگزاری اعتراضاتی که گاه به خشونت کشیده شد دفاع کرد. پلوسی تصریح کرد: اعتراضات صلح‌آمیز کار ما بوده و در شخصیت ماست. آیا برخی افراد دیگری آمده و تلاش می‌کنند اخلال ایجاد کنند؟ بله اما در این صورت هم شما افرادی را همچون نیروهای یورش سریع به صحنه نفرستید و باعث تحریک هرچه بیشتر ناآرامی و تشنج نشوید.

هشدار رهبر دموکرات‌های سنا به ترامپ

رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا اظهار کرد دونالد ترامپ باید برای انعقاد یک توافق بر سر اعطای کمک‌های بیشتر مربوط به ویروس کرونا تلاش کند تا به این ترتیب به دورنمای انتخاباتی جمهوریخواهان برای ماه نوامبر کمک کند. چارلز شومر رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا در مصاحبه‌ای با ام‌اس‌ان‌بی‌سی عنوان کرد: شخصی که واقعاً باید بخواهد اتفاقی به‌طور عملی بیفتد دونالد ترامپ است زیرا اگر اقتصاد به مسیرش به سمت جهنم ادامه دهد، اگر ما چیزی تصویب نکنیم اتفاقی که نباید می‌افتد، کار ترامپ تمام می‌شود. البته ممکن است کار ترامپ از راه‌های دیگر هم تمام شود اما مطمئناً اگر این اتفاق مشخص بیفتد کار او حتماً تمام است. شومر در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره اینکه آیا فکر می‌کند راهبرد جمهوریخواهان در ضمن اینکه برخی از اعضای این حزب طرح پیشنهادی حزب خودشان را محکوم می‌کنند، عجیب و غریب است پاسخ داد: بله این‌گونه است.

ترامپ: بایدن رئیس‌جمهور شود اوضاع خطرناک می‌شود

رئیس‌جمهوری آمریکا یک تصویر پادآرمانشهر از آنچه آمریکای جو بایدن خواهد بود، ترسیم کرده و تاکید دارد چنانچه این معاون سابق باراک اوباما در نوامبر پیروز رقابت کاخ سفید شود، جرم و هرج و مرج در جوامع تاخت و تاز می‌کنند. به گزارش آسوشیتدپرس، با این حال آنچه در صحبت‌های دونالد ترامپ ناگفته ماند، این است؛ افزایش اخیر در جرائم خشونت‌بار در چندین شهر آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری خود ترامپ رخ داده است. رابرت اسپیتزر، کارشناس سیاسی کالج دولتی دانشگاه ایالتی نیویورک در کورتلند می‌گوید: وارونه‌گویی در فهرست مواردی است که رئیس‌جمهوری ترامپ درباره آن نگران است. اسپیتزر که تحقیقاتش روی سیاست‌های مرتبط با سلاح و ریاست جمهوری آمریکا متمرکز است، می‌گوید: او به کتاب دستور بازی روی آورده است- او به ترس آمریکایی‌ها چنگ می‌اندازد و بعد آن ترس‌ها را به حزب دموکرات خصوصاً جو بایدن مرتبط می‌کند. تلاش ترامپ برای به بازی گرفتن بایدن در این مسیر، دنباله الگویی است که در طول ریاست‌جمهوری او دیده شده است؛ اینکه او برای انداختن مسوولیت به گردن دیگران، اغلب باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، تلاش می‌کند، با وجود اینکه سه سال از روی کار آمدنش می‌گذرد. ترامپ با دمیدن در کمپین نظم و قانون ریچارد نیکسون در ۱۹۶۸، تلاش دارد جان تازه‌ای در پایگاه محافظه‌کار خود بدمد و همزمان به گروه کوچکی از رای‌دهندگان مردد گریزی بزند و این پرسش را مطرح کند؛ «کدام مرد شما را ایمن‌تر نگه می‌دارد؟»

پیروزی بایدن در انتخابات چه معنایی برای روسیه خواهد داشت؟

با وجود وعده‌های «بایدن» درباره بازگشت آمریکا به توافقات بین‌المللی در زمینه کنترل تسلیحات و عدم گسترش هسته‌ای در صورت پیروزی در انتخابات، نمی‌توان انتظار بهبود روابط مسکو-واشنگتن را در دوره ریاست‌جمهوری احتمالی وی داشت. به گزارش تسنیم، روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو در تحلیلی نوشته است: تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالات متحده که برای تاریخ 3 نوامبر (13 آبان‌ماه) برنامه‌ریزی شده، تنها بیش از سه ماه دیگر باقی‌مانده و نتیجه آن به نظر می‌رسد که بیشتر از قبل غیرقابل پیش‌بینی باشد. اگر چند ماه پیش، نظرسنجی‌ها به‌طور واضح نشان می‌داد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی از حزب جمهوریخواه، هیچ رقیب شایسته‌ای ندارد، از ماه ژوئن (خرداد- تیرماه) «جوزف بایدن» که حق خود برای نامزدی ریاست‌جمهوری از طرف حزب دموکرات را تضمین کرده، به‌طور پیوسته و باثبات از لحاظ محبوبیت، از ترامپ پیشی گرفته است. طی هفته‌های اخیر، برتری آقای بایدن به شاخص 6 /8 درصد قابل توجه رسیده است. و اگرچه این بدان معنا نیست که به‌طور قطع ایالات متحده در ماه نوامبر رئیس‌جمهور جدیدی خواهد داشت، ولی روزنامه «کامرسانت» تصمیم گرفته تا بررسی کند پیروزی احتمالی جوزف بایدن 77ساله، چه نتیجه‌ای برای روابط آمریکا با روسیه خواهد داشت.

کرونا ۳۲۰ میلیارد دلار به گردشگری جهان خسارت زد

سازمان جهانی گردشگری در گزارشی اعلام کرد صنعت جهانی گردشگردی در پنج ماه نخست سال جاری بر اثر کرونا ۳۲۰ میلیارد دلار خسارت دیده است. به گزارش ایرنا در پی بحران شیوع کرونا، شمار گردشگران در سراسر جهان از ماه ژانویه تا می (دی تا خرداد) در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته (۲۰۱۹) ۵۶ درصد به عبارتی ۳۰۰ میلیون گردشگر کاهش یافته است. خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام‌شده از سوی سازمان جهانی گردشگری، در پنج ماه نخست سال جاری صنعت گردشگری جهانی در اثر پیامدهای ناشی از همه‌گیری کرونا، ۳۲۰ میلیارد دلار خسارت دیده است. سازمان جهانی گردشگری که وابسته به سازمان ملل متحد است و مقر آن در مادرید قرار دارد؛ در گزارش خود اعلام کرد: خسارت ۳۲۰ میلیارددلاری صنعت گردشگری جهانی در سال جاری، سه برابر بیشتر از میزان خسارت‌های وارد‌شده بر صنعت گردشگری جهانی در بحران اقتصادی جهانی در سال ۲۰۰۹ میلادی بوده است. خطر شیوع موج دوم کرونا در جهان و احتمال اتخاذ تدابیر سختگیرانه بهداشتی و امنیتی و اعمال قرنطینه مجدد از سوی بسیاری از کشورها، صنعت گردشگری جهان را با چالش‌ها و مشکلات اساسی مواجه کرده است؛ به گونه‌ای که ۱۲۰ میلیون شغل را در این صنعت تهدید می‌کند. سازمان جهانی گردشگری در ادامه گزارش خود پیش‌بینی می‌کند از اوایل ماه می تا پایان سال جاری (۲۰۲۰) شمار گردشگران در سراسر جهان ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش یابد و صنعت گردشگری جهانی با خسارت ۹۱۰ تا ۱۲۰۰ میلیارددلاری مواجه شود. بر اساس آخرین آمارها، بیش از ۱۶ میلیون نفر در جهان به بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این میان بیش از ۱۰ میلیون نفر بهبود یافته و بیش از ۶۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

چین: آمریکا دنبال هژمونی است

وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با همتای فرانسوی اعلام کرد، پکن به اقدامات ضدچینی آمریکا پاسخ منطقی و قاطع خواهد داد چراکه «مدارا در برابر قلدر باعث جسورتر شدنش خواهد شد». به گزارش فارس، وزیر خارجه چین در رایزنی تلفنی با وزیر خارجه فرانسه ضمن اعلام آمادگی برای وجود «یک ارتباط منطقی» بین کشورش با آمریکا، بر عزم پکن برای پاسخگویی به رفتارهای هژمونی‌طلبی واشنگتن و لزوم اقدام جامعه بین‌المللی برای مقابله با «قلدری» واشنگتن تاکید کرد. طبق گزارش «شینهوا»، وانگ یی وزیر خارجه چین در رایزنی با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد، چین به اقدامات آمریکا پاسخ قاطع و منطقی خواهد داد. طبق این گزارش، وزیر خارجه چین در گفت‌وگوی تلفنی روز سه‌شنبه با همتای فرانسوی خود موضع پکن درباره روابط کنونی چین و آمریکا را بیان کرد. وانگ یی اعلام کرد، وضعیت جاری روابط چین و آمریکا باعث دغدغه بسیاری از اعضای جامعه بین‌المللی شده است. به گفته وزیر خارجه چین، «دلیل اساسی» تنش‌های اخیر خواست یک جناح سیاسی خاص در آمریکاست که خواهان از بین بردن تاریخ روابط دو کشور، حمله به سیستم منتخب سیاسی مردم چین، حمله به منافع کلیدی چین و بهتان زدن به حزب حاکم و تلاش برای ایجاد تفرقه بین آن با مردم چین است، اقداماتی که منشأ آن تلاش و احساس نیاز به حفظ هژمونی تک‌قطبی است.

آنکارا: نگرانی‌های آمریکا در زمینه «اس-400» را برطرف می‌کنیم

وزیر دفاع ترکیه گفته که آماده است نگرانی‌های آمریکا درباره سازگاری سامانه موشکی «اس-400» با جنگنده «اف-35» را رفع کند. به گزارش فارس، وزیر دفاع ترکیه گفت که کشورش قادر است نگرانی‌های آمریکا در زمینه برخورداری همزمان سامانه موشکی «اس-400» ساخت روسیه و جنگنده‌های «اف-35» ساخت ایالات متحده را رفع کند. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در این زمینه گفته است که آمریکا باید درباره تصمیم خود در زمینه متوقف ساختن حضور ترکیه در پروژه ساخت اف-35 بازنگری کند. آکار در این زمینه اظهار داشت: «با توجه به برنامه ساخت اف-35، گزارش‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که کنار گذاشتن ترکیه از این برنامه خطراتی را برای ساخت قطعات مهم این هواپیما به همراه داشته است، زمان‌بندی تولید را به تاخیر می‌اندازد و هزینه را افزایش می‌دهد. آنها باید در تصمیم خود تجدیدنظر کنند.»

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها