شناسه خبر : 34868 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایسنا: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، پیشنهاد پنتاگون برای خروج ۹۵۰۰ سرباز این کشور از آلمان و بازاستقرار آنها تایید شده است.

فارس: نتیجه یک نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد از مردم اعتقاد دارند، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور دچار زوال عقل است.

ایرنا: سخنگوی نظامی حزب کارگران کردستان (پ.‌ک.ک) مدعی شد که در جریان درگیری‌های دو هفته گذشته بین نیروهای این حزب و نظامیان ترکیه چهار نفر از این نیروها و یکصد نظامی ترک کشته شده‌اند.

ایلنا: یک مقام رسمی ونزوئلا از برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور در ماه دسامبر خبر داد.

ایسنا: رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: همان‌طور که به چهره زشت شیوع این پاندمی در سراسر جهان خصوصاً لطمه فاحشی که در آمریکا داشته است، نگاه می‌کنم، بیشتر و بیشتر از دست چین عصبانی می‌شوم. مردم می‌توانند آن را ببینند و من هم می‌توانم آن را احساس کنم.

تسنیم: نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد: مدارک و مستندات نشان می‌دهد حمله تروریستی به ساختمان بورس شهر کراچی در هند طراحی‌شده است.

فارس: وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سوریه گفت که شیوع این ویروس اوضاع انسانی در سوریه را وخیم کرده است.

ایرنا: منابع مطلع اعلام کردند که مقام‌های آلمانی از لحن بسیار پرخاشگرانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، نگران شده‌اند تا جایی که تصمیم گرفته‌اند محتوای مکالمات تلفنی این دو را مخفی نگه دارند.

فارس: پادشاه عربستان سعودی امنیت آبی مصر و سودان را به امنیت کشورهای عربی گره زد و گفت که کشورش با هرگونه اقدام یا عملی که حقوق آبی این دو کشور را نقض کند، مخالف است.

ایسنا: سخنگوی حزب‌الله عراق تاکید کرد حشد شعبی به شرط اخراج نیروهای آمریکایی از کشور با تعیین مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر موافقت کرد.

ایرنا: دونالد ترامپ گفت: ما در حال تعقیب دو آشوب‌طلب هستیم که روی مجسمه باشکوه جرج واشنگتن در منهتن رنگ پاشیدند. ما تصویر آنها را داریم. آنها تعقیب و بر اساس «قانون یادمان‌ها و تندیس‌ها» به ۱۰ سال زندان محکوم خواهند شد. هم‌اکنون تسلیم شوید!

ایلنا: نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، قابلیت‌های شناختی رئیس‌جمهوری فعلی این کشور را زیر سوال برد. «جو بایدن» در این‌باره گفت که به نظر نمی‌رسد ترامپ به لحاظ شناختی، قابلیت درک آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد را داشته باشد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها