شناسه خبر : 34809 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایسنا: کابینه عربستان سعودی اعلام کرد که حمله حوثی‌های یمن به اهداف دفاعی این کشور را با استفاده از هشت هواپیمای بدون سرنشین مسلح و سه موشک بالستیک تایید می‌کند. در این بیانیه آمده است که عربستان این حملات را به مثابه «اقدامات تروریستی» تلقی خواهد کرد.

ایرنا: سازمان ملل متحد سه‌شنبه گذشته اعلام کرد حدود ۲۸ هزار نفر از چهارم ژوئن تاکنون به دلیل درگیری‌ها از دو شهر ترهونه و سرت لیبی فرار کرده‌اند.

فارس: یک ناو آمریکایی طی هفته گذشته اقدام به گشت‌زنی در نزدیکی سواحل ونزوئلا کرده است. ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای گفته که این ناو در حال انجام «عملیات آزادی تردد دریایی» است.

ایسنا: ارتش آمریکا در حال استقرار شمار «بی‌سابقه‌ای» نیرو در منطقه آسیا و اقیانوسیه است؛ اقدامی که به اعتقاد رئیس موسسه ملی مطالعات دریای چین جنوبی، خطر بروز حادثه میان این نیروها و نیروی دریایی چین را افزایش می‌دهد.

ایرنا: حدود دو هزار نفر در میدان رابین واقع در مرکز تل‌آویو علیه این طرح رژیم صهیونیستی دست به تجمع زدند. در این تظاهرات که با شعار «نه به الحاق و آری به اقتصاد و امنیت» برگزار شد، معترضان با الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی مخالفت کردند.

فارس: الماس بیک آتامبایف، رئیس‌جمهور سابق قرقیزستان، در پرونده آزادسازی غیرقانونی «عزیز باتوکایف» رئیس یکی از گروه‌های جنایتکار محلی به 11 سال زندان محکوم شد. باتوکایف به‌طور غیرقانونی در سال 2017 آزاد شد.

ایلنا: نشست مجازی وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب برگزار شد و شرکت‌کنندگان در بیانیه‌ای با تاکید بر تمامیت ارضی و حاکمیت لیبی، خواستار حل و فصل سیاسی بحران در این کشور بر مبنای توافق «الصخیرات» شدند.

ایسنا: یک مسوول آمریکایی اعلام کرد معاونان ارشد ترامپ از روز سه‌شنبه گذشته مذاکراتی را درباره طرح الحاق کرانه باختری آغاز کردند. به گفته این مسوول ترامپ در این نشست حضور نداشت. اما احتمالاً بعداً به مذاکرات بپیوندد.

ایرنا: نشست سه‌جانبه وزرای خارجه کشورهای چین، هند و روسیه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد و ضمن تقویت روابط سیاسی و اقتصادی سه کشور، فرصتی برای تغییر نظم نوین جهانی و همچنین ایجاد یک تروئیکای شرقی تازه در جهان ایجاد کرده است.

ایلنا: «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، در انتخابات مقدماتی نیویورک پیروز شد. بایدن با پیروزی در این انتخابات مقدماتی به تعداد دلگیت‌های خود افزود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها