شناسه خبر : 34726 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

تایید طرح خروج ۹۵۰۰ نظامی آمریکایی از آلمان

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری آمریکا طرح‌هایی برای خروج ۹۵۰۰ نیروی آمریکایی از پایگاه‌های آلمان را تایید کرد. سخنان ترامپ در این رابطه با واکنش سفیر آلمان روبه‌رو شد. دونالد ترامپ، آلمان را به «تخلف» در پرداخت‌هایش به ناتو متهم کرد و گفت او برنامه خروج نیروها را اجرایی می‌کند، مگر اینکه برلین تغییر رویه بدهد. ترامپ همواره از اعضای اروپایی ناتو گلایه دارد که باید سهم بیشتری را برای دفاع از خودشان پرداخت کنند. در همین حال امیلی هابر سفیر آلمان در ایالات متحده آمریکا گفت، برلین از قصد واشنگتن برای کاهش حضور نظامی در این کشور به ۲۵ هزار تن مطلع شده است و اطلاع داریم که پنتاگون موظف شده است تا روی جزئیات این اقدام کار کند.

برادرزاده ترامپ علیه او افشاگری می‌کند

ایرنا نوشت: مری ترامپ برادرزاده ۵۵ساله رئیس‌جمهوری آمریکا تابستان امسال با انتشار کتابی افشا می‌کند که او منبع اصلی تحقیقات روزنامه نیویورک‌تایمز از فریبکاری‌های مالیاتی دونالد ترامپ بوده است. انتشارات سیمون و شوستر کتاب «زیادی و ناکافی» را ۲۸ جولای و چند هفته پیش از گردهمایی ملی جمهوریخواهان به بازار عرضه می‌کند. به نوشته دیلی بیست، یکی از افشاگری‌های جنجالی دختر فِرِد -برادر متوفی دونالد ترامپ- نقش وی در تهیه گزارش افشاگرانه از فریبکاری‌های مالیاتی ترامپ و بر ملا ساختن دریافت بیش از ۴۰۰ میلیون دلار (به ارزش روز) از شرکت ساختمان‌سازی پدرش است. برادرزاده ترامپ در این کتاب فاش می‌سازد که اظهارنامه مالیاتی پدرش و دیگر اسناد محرمانه خانوادگی را در اختیار نیویورک‌تایمز قرار داده بود.

هشدار درباره وضعیت «بسیار جدی» کرونا در پکن

خبرگزاری فارس نوشت: در پی مشاهده موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در پایتخت چین برای چندمین روز متوالی که تصور می‌شود با یک بازار مواد غذایی در این شهر مرتبط است، یک مقام رسمی پکن وضعیت را بسیار جدی توصیف کرد. یک مقام رسمی پکن، پایتخت چین، درباره وضعیت «بسیار جدی» این شهر در پی مشاهده خوشه جدیدی از ابتلا به بیماری کرونا هشدار داد: برای کنترل این وضعیت آزمایش‌های گسترده و محدودیت‌های اجتماعی اعمال شده است. در حال حاضر مهم‌ترین و فوری‌ترین وظیفه جلوگیری و کنترل قطعی همه‌گیری است. باید سخت‌ترین تدابیر برای تحت کنترل درآوردن این شیوع اتخاذ شود. چین ۲۷ مورد جدید ابتلای محلی به ویروس «کووید ۱۹» را در پایتخت این کشور گزارش کرد.

واکنش عراق به تجاوز هواپیماهای ترکیه

ایلنا نوشت: پارلمان عراق اقدام ترکیه به بمباران مناطق شمال این کشور را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت کشور برشمرد. پارلمان عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ترکیه همچنان به تجاوزهای خود ادامه می‌دهند و به طور مکرر اراضی عراق را بمباران می‌کنند که این نقض حاکمیت عراق و تهدید آشکار و مکرر علیه امنیت و دارایی‌های غیرنظامیان به‌شمار می‌رود. در ادامه این بیانیه آمده است: «ما این عملیات نظامی در گذشته را محکوم کردیم و از دولت عراق خواستیم که وظایف خود را در قبال حمایت از شهروندان و ایجاد راهکار نهایی برای حل این مشکل و تضمین عدم تکرار تجاوز هواپیماهای ترکیه به حریم هوایی عراق انجام دهد.»

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها