شناسه خبر : 34564 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایرنا: رهبر سابق حزب کارگر انگلیس طرح ادعایی صلح خاورمیانه رئیس‌جمهوری آمریکا موسوم به معامله قرن را فاجعه‌ای در کمین اتفاق توصیف کرد.

ایسنا: منابع خبری از تخریب خانه ۱۶ فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری خبر دادند. بولدوزرهای رژیم صهیونیستی دو مجتمع مسکونی در شرق و جنوب کرانه باختری را به بهانه نداشتن مجوز تخریب کردند.

ایلنا: جو بایدن در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در واشنگتن دی سی پیروز شد. وی توانست با ۶۲ هزار رأی یا 5 /77 درصد از آرا پیروزی را از آن خود کند. الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست، که در ماه مارس کارزار خود را متوقف کرد توانست با ۱۲ درصد رتبه دوم را از آن خود کند.

فارس: وزیر خارجه قطر اعلام کرد، این کشور با هرگونه قصد رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی دیگری در کرانه باختری مخالف است.

ایرنا: نخست‌وزیر انگلیس پس از هشت روز به ناآرامی‌های آمریکا واکنش نشان داد و قتل شهروند سیاهپوست به‌دست پلیس سفیدپوست این کشور را تکان‌دهنده و توجیه‌ناپذیر خواند و آن را محکوم کرد.

ایلنا: افراد مسلح خبرنگار فرانس پرس را در شهر عدن واقع در جنوب یمن ترور کردند.

ایسنا: یک رسانه آمریکایی نوشت که کردهای اقلیم کردستان عراق به واشنگتن بیشتر از بغداد اعتماد دارند.

تسنیم: رئیس‌جمهور پیشین برزیل در مصاحبه‌ای رسماً خواستار استیضاح رئیس‌جمهور فعلی این کشور شده است.

فارس: رهبر کلیسای کاتولیک در یک اظهارنظر درباره اعتراضات سراسری در آمریکا در محکومیت قتل نژادپرستانه «جرج فلوید» شهروند سیاهپوست ۴۶ ساله این کشور به‌شدت درباره «آشوب اجتماعی» این کشور ابراز نگرانی کرد.

ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه چین به بریتانیا هشدار داد که حق دخالت در امور هنگ‌کنگ را که جزو امور داخلی چین محسوب می‌شود ندارد.

ایرنا: در اعتراض به وضع موجود در اقلیم کردستان عراق، سلیمانیه و چند شهر در شمال عراق شاهد تظاهرات مردمی شد.

ایلنا: جرج بوش رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، طی بیانیه‌ای از قتل «جرج فلوید»، شهروند سیاهپوست به دست پلیس، ابراز تاسف کرد. وی اعلام کرد او و همسرش از «خفه شدن وحشیانه فلوید ناراحت شده» و می‌ترسند که «بی‌عدالتی و ترس فراگیر کشور را خفه کند».

تسنیم: هیات پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی، از توافق طرفین درگیر در این کشور بر سر آغاز مذاکرات آتش‌بس خبر داد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها