شناسه خبر : 34316 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

آمریکا: هنوز درباره منشأ کرونا مطمئن نیستیم

ایسنا نوشت: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: هنوز مشخص نیست ویروس کرونا از بازار حیوانات وحشی آمده است، یا یک آزمایشگاه یا جای دیگری اما دیدگاه آمریکا این است که این ویروس احتمالاً ساخته دست انسان نیست. ژنرال مایک میلی گفت: آیا این ویروس از آزمایشگاه ویروس‌شناسی در ووهان آمده است؟ آیا این اتفاق در بازار حیوانات در ووهان رخ داده است؟ آیا جای دیگری این اتفاق افتاده است؟ و جواب این است که ما نمی‌دانیم. دولت آمریکا همچنان به دنبال پاسخ است. این اظهارات رئیس ستاد مشترک آمریکا ارزیابی مایک پمپئو را، که گفته بود مدرک نسبتاً چشمگیری دارند که نشان می‌دهد ویروس‌ کرونا از آزمایشگاهی در چین آمده است، زیر سوال می‌برد.

سقوط بحث‌برانگیز سه پزشک روس از پنجره بیمارستان

ایرنا نوشت: سقوط سه پزشک از پنجره بیمارستان طی هفته‌های اخیر در روسیه توجه افکار عمومی این کشور را به وضع دشوار کادر درمانی روسیه که درگیر مبارزه با بیماری کروناست، جلب کرد. دو تن از پزشکانی که از پنجره بیمارستان به پایین سقوط کردند بر اثر شدت جراحات مغزی جان باخته و نفر سوم همچنان در بیمارستان بستری است. یکی از این پزشکان الکساندر شولپف نام دارد که شب دوم می از پنجره بیمارستان فوریت‌های پزشکی نوواسمانسکی در استان وارونژ که به دلیل ابتلا به کرونا بستری بود، سقوط کرد. دفتر مطبوعاتی سازمان بهداشت استان وارونژ اعلام کرد تحقیقات پیرامون این حادثه جریان دارد و با توجه به تحقیقات، در مورد حادثه اظهار نظر خواهد شد.

کیم جونگ ‌اون تحت عمل جراحی قرار نگرفته است

ایلنا نوشت: نهادهای اطلاعاتی کره جنوبی گزارش دادند که هیچ نشانه‌ای دال بر این وجود ندارد که «کیم جونگ ‌اون» رهبر کره شمالی، تحت عمل جراحی قرار گرفته باشد. این خبر را خبرگزاری یونهاپ روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد. این نهادها گزارش دادند که دلیل غیبت سه‌هفته‌ای کیم به احتمال زیاد شیوع ویروس کرونا در این کشور بوده است. سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی طی دیدار با اعضای پارلمان این کشور اعلام کرد که گزارش‌ها مبنی بر قرار گرفتن کیم تحت عمل جراحی «بی‌اساس» است. این سرویس اعلام کرد: «کیم در زمان حاضر نشدنش در انظار نیز کارهای معمول خود را انجام می‌داد.» پیش از این رسانه‌های غربی از مرگ کیم جونگ‌اون خبر داده بودند.

30 میلیون آمریکایی در دوران کرونا بیکار شده‌اند

خبرگزاری فارس نوشت: بعد از بیکاری شدیدی که در آمریکا بر اثر شیوع ویروس کرونا به وجود آمده، آمریکایی‌ها مجبور شده‌اند یا اجاره خانه خود را پرداخت کنند یا به فکر غذا برای خود باشند. وبگاه «یواس‌ای تودی»‌ در گزارشی به افزایش بیکاری در آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و نوشت، طی هفت هفته در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در آمریکا، 30 میلیون آمریکایی کارهای خود را از دست داده‌اند و مجبور شده‌اند بین دو گزینه پرداخت اجاره یا قبض‌های خدماتی و تهیه غذا برای خود و خانواده‌شان یکی را انتخاب کنند. بحران مالی آمریکا در زمانی ظهور پیدا کرد که خانواده‌ها در این کشور قبلاً خود در لبه نابودی بر اثر فقر قرار داشته‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...