شناسه خبر : 34247 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایسنا: نخست‌وزیر مکلف عراق ضمن مخالفت با اعمال فشار گروه‌های سیاسی درباره تشکیل دولت، از تمام گروه‌ها خواست منافع ملی را در اولویت قرار دهند. مصطفی الکاظمی، در توئیتی اعلام کرد: مسوولیتی که در این شرایط سخت و در سایه چالش‌های اقتصادی و بهداشتی و امنیتی بر عهده گرفته‌ام یک مسوولیت ملی است.

ایلنا: گزارش‌هایی که از تصمیم وزیر خارجه اسبق آمریکا برای حمایت از نامزدی معاون رئیس‌جمهوری پیشین این کشور در انتخابات پیش‌رو خبر می‌داد با حمایت رسمی هیلاری کلینتون از نامزدی «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهوری پیشین این کشور، در انتخابات ماه نوامبر جامه عمل پوشید.

فارس: نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان در واکنش به تصمیم جدید رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری و نیز اقدام این رژیم در بلوکه کردن بخشی از دارایی تشکیلات اعلام کرد، رام‌الله در آستانه مرحله اجرای تصمیم جدیدی قرار دارد.

ایرنا: رئیس‌جمهوری روسیه با اعلام اینکه با پایان یافتن ماه آوریل قرنطینه روسیه به دلیل کرونا تمام نمی‌شود، اعلام کرد: روسیه تا یازدهمین روز ماه می تعطیل خواهد بود. ولادیمیر پوتین در نشست ویدئویی با سران مناطق روسیه گفت: از اول تا ۱۱ ماه می (۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه) در روسیه تعطیل عمومی اعلام می‌شود.

ایلنا: عبدالله دوم، پادشاه اردن، تاکید کرد که اپیدمی کرونا عیوب نظام جهانی را که ناشی از ظلم اجتماعی و اختلافات طبقاتی بوده، آشکار کرده است.

ایسنا: یک منبع آگاه وابسته به وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد، ادعای خلیفه حفتر مبنی بر اینکه نیروهای وابسته به او رهبری این کشور را به دست آورده‌اند، برای روسیه غافلگیرکننده بوده است. تصمیم‌های اتخاذشده در نشست برلین و مهم‌تر از همه قطعنامه ۲۵۱۰ شورای امنیت سازمان ملل باید نخست از سوی لیبیایی‌ها و با حمایت جامعه بین‌الملل و دبیرکل سازمان ملل اجرا شوند.

ایرنا: مرکز مدیریت اوضاع کووید ۱۹ تایلند (CCSA) قصد دارد مراسم تعطیلات ملی این کشور در ماه می (اردیبهشت‌ماه) را برای جلوگیری از تجمع مردم به‌منظور مهار ویروس کرونا لغو و به زمان دیگری موکول کند.

ایلنا: دیوان عالی برزیل با آغاز تحقیق درباره رئیس‌جمهوری این کشور موافقت کرد. بر اساس بیانیه دیوان عالی این تحقیق در رابطه با مداخله سیاسی بولسونارو در امور پلیس فدرال صورت گرفته است. این بیانیه تصریح کرد که این اقدام در راستای درخواست دادستان‌های عمومی انجام شده است.

فارس: شبه‌نظامیان نزدیک به ترکیه در شمال شرق سوریه با یکدیگر درگیر شدند که به دنبال این اقدام چند تن کشته و زخمی شدند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها