شناسه خبر : 33758 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایسنا: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، قصد دارد تابستان سال جاری میلادی برای حضور در بازی‌های المپیک به توکیو سفر کند؛ سفری که وی را از فهرست کمپین انتخابات حذف می‌کند.

ایلنا: دیوان عالی سئول رئیس‌جمهوری پیشین کره جنوبی را به اتهام دریافت رشوه و اختلاس گناهکار شناخت و به ۱۷ سال زندان محکوم کرد.

ایرنا: بر اساس گزارش نمایندگان سازمان ملل متحد در عراق و دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر، حدود ۴۵ هزار کودک آواره در عراق فاقد شناسنامه و اسناد هویتی هستند و به‌رغم آنکه دو سال از نابودی داعش در این کشور می‌گذرد بیشتر آنها از تحصیل محروم هستند.

ایرنا: روزنامه ارگان دولت کره شمالی روز چهارشنبه نوشت: برای شکست تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ‌یانگ قوی‌ترین ابزار مقاومت در برابر آن است.

فارس: برنی سندرز نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» در انتقادی شدیداللحن از سیاست‌های رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی تاکید کرد که حاکمان سعودی، «اوباش آدمکش» هستند.

ایلنا: احزاب تونس و نهادهای ملی این کشور وارد ماراتن رایزنی‌های حساسی برای حل بحران تشکیل دولت شده و زمزمه‌هایی از گشایش در بحران در آستانه پایان مهلت قانونی وجود دارد.

ایرنا: وزیر خارجه کوبا ضمن انتقاد شدید از محاصره اقتصادی کشورش توسط آمریکا تاکید کرد که اگر دونالد ترامپ مدعی حمایت از مردم کوباست، باید تحریم‌ها علیه هاوانا را لغو کند.

فارس: فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ با طرح رژیم صهیونیستی برای برقراری پرواز مستقیم تل‌آویو-جده با هدف انتقال حجاج فلسطینی مخالفت کردند و آن را حربه انتخاباتی و پل عادی‌سازی روابط میان رژیم اسرائیل و سعودی دانستند.

ایسنا: یک هفته مانده به سفر برنامه‌ریزی‌شده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به هند، ترامپ نارضایتی خود را نسبت به روابط تجاری این دو کشور ابراز کرد و گفت: هند رفتار خیلی خوبی با ما ندارد اما من نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند را دوست دارم و او را تحسین می‌کنم.

ایلنا: روسیه خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان ملل در روزهای آینده برای بررسی اقدام واشنگتن در دستکاری و کنترل ارائه ویزا به دیپلمات‌ها و مقام‌های خارجی شد.

ایرنا: یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: «ویلیام بار» وزیر دادگستری این کشور به اطرافیانش اعلام کرده که ممکن است به خاطر توئیت‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده استعفا کند.

ایلنا: نخستین پرواز از فرودگاه بین‌المللی دمشق به فرودگاه بین‌المللی حلب چهارشنبه پس از هشت سال توقف از سر گرفته شد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها