شناسه خبر : 33676 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

گوآیدو به ونزوئلا برگشت

ایسنا نوشت: رهبر اپوزیسیون ونزوئلا پس از سه هفته سفر که شامل حضور در مراسم سخنرانی سالانه ترامپ و نشست جهانی اقتصاد در داووس می‌شد، به ونزوئلا برگشت. این سفر از سوی خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا با هدف جلب حمایت‌های بین‌المللی به منظور براندازی دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای لاتین صورت گرفت. گوآیدو از طریق فرودگاه اصلی ونزوئلا وارد این کشور شد و با وجود ممنوعیت سفر به خارج از کشور که از سوی دولت علیه وی وضع شده بود، ماموران فرودگاهی به وی اجازه ورود دادند؛ وی مورد استقبال حامیان و همچنین گروه‌های حامی دولت مادورو قرار گرفت که به گوآیدو دشنام می‌دادند و به سمت خودرویش چوب پرتاب می‌کردند.

صلح اولویت مردم و دولت افغانستان است

تسنیم نوشت: رئیس اجرایی دولت افغانستان در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا ضمن تاکید بر اهمیت کاهش خشونت‌ها تصریح کرد که صلح اولویت مردم و دولت افغانستان است. «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان از پیشرفت در مذاکرات صلح بین آمریکا و طالبان در رابطه با کاهش خشونت‌ها خبر داد. دفتر رسانه‌ای ریاست اجرایی افغانستان در بیانیه‌ای نوشت که در این تماس پمپئو ابراز امیدواری کرد که این پیشرفت زمینه را برای امضای توافقنامه دوجانبه، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و دستیابی به صلح دائمی فراهم سازد. بر اساس این بیانیه عبدالله گفت مردم از پیشرفت در زمینه کاهش خشونت‌ها در مذاکرات آمریکا و طالبان استقبال می‌کنند.

نظامیان سوریه را هر جا باشند، هدف قرار می‌دهیم

خبرگزاری مهر نوشت: رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه گذشته در اظهاراتی بار دیگر ارتش سوریه را مورد تهدید قرار داد. رجب طیب اردوغان گفت: اگر سربازان ما به هر صورتی هدف قرار بگیرند هر که کجا که باشند چه در نقطه‌های دیده‌بانی و چه جاهای دیگر از همین امروز اعلام می‌کنم که ما فقط به ادلب یا توافق سوچی محدود نشده و نیروهای ارتش سوریه را در هرکجا که باشند مورد هدف قرار می‌دهیم. وی گفت: ما تا پایان فوریه نیروهای رژیم سوریه را به بیرون از مرزهای تعیین‌شده در توافق سوچی عقب می‌رانیم. عملیات ارتش و نیروی هوایی ما بدون هیچ درنگی انجام می‌شود و ما منتظر نتایج مذاکراتی که هیچ‌وقت تمام نمی‌شوند نمی‌نشینیم.

آیا آمریکایی‌ها در اسارت طالبان هستند؟

خبرآنلاین نوشت: با گذشت دو هفته از سقوط هواپیمای جاسوسی ارتش آمریکا در افغانستان اخبار و اطلاعات جدیدی به دست آمده که نشان می‌دهد سرنشینان این هواپیما در اسارت گروه طالبان هستند که این مساله خود برگ برنده‌ای برای طالبان در مذاکراتش با آمریکا خواهد بود. شبکه خبری العهد لبنان در گزارشی از جزئیات سقوط اسرارآمیز هواپیمای جاسوسی E11A آمریکا در ولایت غزنی افغانستان پرده برداشت؛ هواپیمایی که پنتاگون، پس از اعلام سقوط آن در رسانه‌ها و تعلق این هواپیما به ارتش آمریکا، در نهایت شش ساعت بعد تسلیم شده و اقرار کرد این هواپیما متعلق به آمریکاست و این تعلل شبهات زیادی را در اذهان عموم درباره جزئیات آن ایجاد کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها