شناسه خبر : 33518 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

فارس: «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با استعفای «عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» نخست‌وزیر این کشور موافقت و «خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی» را به عنوان جانشین عبدالله بن ناصر و نخست‌وزیر جدید منصوب کرد.

ایسنا:  گروه تروریستی داعش در نوار صوتی اعلام کرد، مرحله جدید جنگ با اسرائیل آغاز شده است. رویترز اعلام کرد که این گروه تهدید کرده در روزهای آتی عملیات بزرگی را در پاسخ به طرح معامله قرن انجام خواهد داد.

ایرنا: روزنامه چوسان از تقویت تجهیزات شناسایی و جاسوسی کره شمالی در ساحل غربی‌اش در نزدیکی جزایر شمال غرب کره جنوبی خبر داد. ارتش این کشور معتقد است این تجهیزات جدید صرفاً برای شناسایی مستقر نشده است و کره شمالی به مقاصد تهاجمی می‌اندیشد.

ایلنا: «برایان براکنز» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که ارسال انواع تسلیحات از جمله قطعات مورد نیاز ناوگان جنگنده‌های «اف-۱۶» ارتش عراق متوقف شده است. وی افزود که انتقال این تجهیزات زمانی از سر گرفته می‌شود که عراق به اندازه کافی امن باشد.

فارس: یک نماینده پارلمان عراق ضمن انتقاد از موضع‌گیری آمریکایی اربیل، از راه‌های اعمال فشار بغداد بر منطقه کردستان برای اجرای طرح اخراج نظامیان آمریکایی خبر داد.

ایرنا: ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در استان حلب، بامداد سه‌شنبه گذشته موفق شد منطقه «جرف الصخر» در حومه جنوبی حلب را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کند.

ایلنا: جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا، در مورد تحقیقات پیرامون سانحه سقوط هواپیما گفت: اولویت‌های تحقیق درباره سقوط هواپیمای اوکراینی شفافیت، پاسخگویی و عدالت است.

فارس: یک موسسه بین‌المللی سوئدی در گزارشی اعلام کرد که پس از آمریکا، چین بزرگ‌ترین تولیدکننده تسلیحات در جهان به‌شمار می‌آید و پس از آن روسیه قرار دارد.

ایسنا: نخست‌وزیر نیوزیلند روز 19 سپتامبر را برای برگزاری انتخابات سراسری در این کشور اعلام کرد. این انتخابات رقابتی خواهد بود که محبوبیت جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر فعلی نیوزیلند را نیز محک می‌زند.

ایرنا: منابع انگلیسی اعلام کردند که شاهزاده اندرو پسر دوم ملکه انگلیس، هیچ‌گونه همکاری با پرونده رسوایی اخلاقی نکرده و از اجرای قانون‌گریزان است.

ایلنا: وزیر امور ‌خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود ضمن گفت‌وگو درباره روند حل و فصل بحران سوریه، به نقض توافق آتش‌بس در ادلب از سوی تروریست‌ها اشاره کرد.

فارس: مخبر کمیسیون انرژی پارلمان اردن فاش کرد که دولت آمریکا در سال ۲۰۱۶ توافق‌نامه گاز با رژیم صهیونیستی بر اردن تحمیل کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها