شناسه خبر : 33433 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایسنا: وزیر دارایی عربستان گفت: سود حاصل از عرضه عمومی سهام شرکت نفتی آرامکو ظرف چند سال به اقتصاد داخلی منتقل شده و موجب تقویت صنعت نظامی کشور خواهد شد.

ایلنا: پارلمان یونان «اکاترینی ساکلاروپولو» را با ۲۶۱ رای موافق به‌عنوان رئیس‌جمهوری این کشور انتخاب کرد. این قاضی ارشد که در زمینه محیط زیست و قانون اساسی تخصص دارد، نخستین زنی است که در تاریخ یونان به چنین سمتی دست پیدا می‌کند.

ایرنا: همزمان با هشدار کارشناسان نسبت به تشدید ناامنی‌ها در شهرهای مختلف عربستان، خبرگزاری دولتی این کشور از کشته شدن یک زن 30ساله در شهر الظهران بر اثر تیراندازی فرد ناشناس به یک دستگاه خودرو لوکس خبر داد.

فارس: وزارت دفاع دولت «منصور هادی» (مقیم ریاض) از شبه‌نظامیان وابسته به خود در یمن خواست به مواضع دولت و ارتش یمن در صنعا حمله کنند و آنجا را از کنترل نیروهای دولت نجات ملی خارج کنند.

ایسنا: مقتدا صدر در توئیتر نوشت:‌ در کشور من برای غریبه‌ها جایی نیست. ملت به خروش آمده و پشتیبان دارد. آیا می‌دانی صدای ملت مانند غرش شیر است... اگر غرش ملت بلند شود و شدت یابد آن برای پیروزی است و زمانی است که هر غریبه‌ای باید برود و ظلم فاسد ریشه‌کن شود.

ایرنا: نماینده دائمی چین در سازمان ملل گفت که مساله فلسطین را تنها می‌توان از طریق سیاسی حل کرد. خشونت در جواب خشونت و تهدید و زورگویی به حل این مساله کمکی نخواهد کرد.

ایسنا: منابع به رسانه اماراتی اسکای‌نیوز گفتند، «شورای» حشد شعبی اقدام به انتخاب «ابوعلی البصری» به عنوان نایب رئیس سازمان حشد شعبی به جای ابومهدی المهندس کرده که در حمله پهپادی اخیر آمریکا به همراه سردار قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

ایلنا: در پی فراگیر شدن نوعی ویروس مشابه «سارس» که جان دست‌کم ۹ نفر را در چین گرفته است، کره شمالی مانع از ورود گردشگران خارجی به خاک خود خواهد شد. این خبر را یک مسوول عالی‌رتبه امور گردشگری اعلام کرد.

فارس: سفیر چین در آمریکا در مراسمی عنوان کرد روابط میان دو کشور پیشرفتی تاریخی داشته و وقوع جنگ سرد جدید میان پکن و واشنگتن را رد کرد.

ایرنا: رسانه‌های آمریکا گزارش دادند، دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد هفت کشور دیگر شامل بلاروس، اریتره، قزاقستان، میانمار، نیجریه، سودان و تانزانیا را به فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا اضافه کند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها