شناسه خبر : 33196 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

جنجال بر سر سبیل سفیر آمریکا در کره جنوبی!

ایسنا نوشت: هری هریس، سفیر آمریکا در کره جنوبی در پی تصمیمش برای سبیل گذاشتن، متهم به بی‌احترامی به کره‌ای‌ها و تقلید از حاکمان استعمارگر ژاپن در دوران اشغال کره توسط این قدرت استعماری سابق شده است. هری هریس که در ژوئیه ۲۰۱۸ کارش را به عنوان سفیر آمریکا در کره جنوبی آغاز کرد، از سوی کره‌ای‌های مخالف با آمریکا متهم به بی‌احترامی به کشورشان و در پیش گرفتن رویکرد اعمال فشار شده است. او برای آنکه چهره حاکمان سابق ژاپن را به یاد ما بیاورد سبیل گذاشته است. اوایل قرن بیستم کره برای حدود ۴۰ سال تحت حکومت هشت حاکم استعمارگر ژاپن مشهور به «فرماندار کل» قرار گرفت و این هشت «فرماندار کل» ژاپنی سبیل داشتند.

ترامپ تاریخ امضای توافق تجاری با چین را تعیین کرد

ایرنا نوشت: رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که اولین مرحله از توافق تجاری واشنگتن و پکن در اواسط ماه ژانویه در کاخ سفید امضا می‌شود. ترامپ گفت: در آینده به پکن سفر خواهد کرد تا دور دیگری از مذاکرات را با هدف حل سایر نقاط مهم روابط طرفین انجام دهد. کارشناسان بر این باورند که توافق «مرحله اول» کوچک‌تر از توافق جامعی است که ترامپ امیدوار بوده است و بسیاری از ابهامات مسائل بین دو کشور را برای مذاکرات آینده باقی می‌گذارد. معدود اقتصاددانان نیز انتظار دارند که قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری قطعنامه «فاز دوم» صورت گیرد. به گفته ترامپ، مقامات عالی‌رتبه چین در امضای معامله تجاری بسیار بزرگ و مرحله اول شرکت خواهند کرد.

روایتی از شکنجه معارض سرشناس عربستانی در زندان

خبرگزاری فارس نوشت: فرزند «سلمان العوده» روحانی معروف عربستانی که ماه‌هاست بدون محاکمه در زندان به سر می‌برد، از شکنجه و سوءرفتار با پدرش خبر داد. عبدالله العوده پژوهشگر دانشگاه «جرج تاون» آمریکا و فرزند ارشد این زندانی گفت که پدرش تحت شکنجه‌های شدیدی قرار دارد. سلمان العوده از اولی‌ترین حقوق خود از جمله حق درمان و حق خوابیدن محروم است. به گونه‌ای که برای روزهای متوالی نمی‌تواند پلک بر روی هم بگذارد. عبدالله العوده افزود: «دست و پاها و چشمان پدرم را بسته و او را داخل زندان انفرادی انداخته‌اند. سپس داخل یک کیسه کوچکی برای او غذا می‌اندازند و او برای باز کردن گره کیسه از دندان‌هایش استفاده می‌کند؛ تا جایی که دندانش مجروح شده است.»

حضور معنی‌دار همسر اردوغان در جمع مادران کُرد

تسنیم نوشت: سفر آمینه اردوغان همسر رئیس‌جمهور ترکیه به شهر کردنشین دیاربکر و حضور او در جمع مادران متحصن، نشان‌دهنده تاکید دولت اردوغان بر خط سیاسی-امنیتی مبارزه با پ‌ک‌ک و عدم بازگشت به مذاکره است. سفر آمینه به مهم‌ترین شهر کردنشین این کشور یعنی دیاربکر و حضور او در جمع مادرانی که فرزندان آنها به عنوان عضو شاخه مسلح پ‌ک‌ک از خانواده خود جدا شده‌اند، اتفاق مهمی است. آمینه اردوغان، علاوه بر همراهی اردوغان در سفر به استان‌های کردنشین، یک‌بار هم با دخترش سمیه و بشیر آتالای وزیر کشور وقت به این مناطق رفت. او در جمع زنان کُرد نشست و زمانی که آنان عکس فرزندان کشته‌شده خود را نشان دادند، با آنان گریست.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها