شناسه خبر : 33037 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

حکم اعدام مشرف و واکنش‌های متفاوت پاکستانی‌ها

ایرنا نوشت: اعلام حکم اعدام پرویز مشرف، از سوی دادگاهی در اسلام‌آباد، واکنش‌های مختلفی را در جامعه این کشور ایجاد کرده است. بخش ویژه دادگاه اسلام‌آباد ۲۶ آذر به صورت غیابی پرویز مشرف را به جرم «خیانت»، به قتل محکوم کرد. ارتش پاکستان این حکم را به شدت محکوم کرده است. احزاب مخالف حکومت پاکستان و برخی از سازمان‌های حقوق بشر از آن استقبال کرده‌اند. ارتش پاکستان به دنبال اعلام این حکم واکنش تند نشان داد و با انتشار یک اعلامیه گفته است، پرویز مشرف ۴۰ سال به این کشور خدمت کرده و جنگ‌های زیادی را برای این کشور انجام داده است و نمی‌تواند یک خیانتکار باشد. پرویز مشرف نخستین رهبر نظامی پاکستان است، که محاکمه و محکوم می‌شود.

اردوغان آماده اعزام نیرو به لیبی

خبرگزاری فارس نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه مجدداً تمایل خود را برای اعزام نیروی نظامی به لیبی ابراز کرد. به نوشته خبرگزاری «آناتولی» رجب طیب اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت‌وتوسعه گفت: «ما برای تسریع همکاری‌ها بین ترکیه و لیبی (دولت مستقر در طرابلس) تلاش می‌کنیم و آمادگی خود را برای کمک در هر زمانی که نیاز داشته باشند به طرف لیبیایی اعلام کرده‌ایم.» اردوغان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع بحران سوریه و طرح ایجاد منطقه امن در شمال این کشور پرداخته و گفت: «اگر موفق شویم شهرهایی را برای آوارگان در منطقه امن بسازیم، این مدلی تاریخی خواهد شد که با ترکیه آغاز شده است.»

توصیه بلر: سوسیالیسم انقلابی کوربین را کنار بزنید

خبرگزاری مهر نوشت: نخست‌وزیر اسبق انگلیس از اعضای حزب کارگر خواست تا «جرمی کوربین» و تفکرات سوسیالیستی وی را کنار بگذارند. تونی بلر خواست تا با توجه به وضعیت پیش‌آمده، جرمی کوربین را از ریاست حزب کنار بگذارند. حزب کارگر در انتخابات گذشته با رهبری جرمی کوربین بدترین شکست خود را در سال‌های اخیر تجربه کرد. تونی خطاب به اعضای حزب کارگر گفت: جرمی کوربین نمونه سوسیالیسم شبه‌انقلابی است که پیشتر شکست خورده، از چهره‌های میانه‌رو حزب می‌خواهم تا او را کنار بزنند. ریاست حزب کارگر گفت: تفکرات چپ افراطی موجب شده تا وارد یک جدال اعتراضی با رویکردهای فرقه‌ای شویم که این امر اجازه داشتن یک دولت معتبر را نمی‌دهد.

درگیری ارتش سوریه با عناصر داعش در دیرالزور

ایلنا نوشت: دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه در دیر‌الزور با عناصر گروه تروریستی داعش درگیر شدند. گروه تروریستی سه‌شنبه‌شب گذشته به مواضع ارتش سوریه در صحرای «دیرالزور» حمله کرد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان) اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی داعش به مواضع ارتش در بادیه الشولا واقع در جنوب دیرالزور حمله کردند و درگیری‌های شدیدی بین طرفین صورت گرفت که با تبادل آتش همراه بود. فعالیت عناصر داعش در دیرالزور افزایش یافته است. پیش از این نیز یگان‌هایی از نیروهای آمریکا و بریتانیا به سمت میادین نفتی استان دیرالزور رفته و گشت‌زنی‌هایی را به عنوان بخشی از استراتژی واشنگتن در سوریه برگزار کردند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها